لوگوی جدید، برنامه‌های جدید، فرمول‌یک جدید،خوب یا بد؟؟

لوئیس همیلتون قهرمان 2017 معتقد است لوگوی جدید معرفی‌شده در گرندپری ابوظبی، به‌خوبی لوگوی پیشین فرمول یک نیست. سباستین فتل و برخی دیگر هم همین نظر را دارند.

لایبرتی مدیا پس از پایان گرندپری ابوظبی از لوگوی جدید پرده‌برداری کرد. صاحبان جدید فرمول 1 لوگوی منحصربه‌فرد قبلی که به مدت بیش از 20 سال به‌عنوان نماد این ورزش شناخته می‌شد، برای پلتفرم‌های دیجیتال امروزی مناسب نبود.

رئیس تجاری فرمول یک سین برَچس دراین‌باره گفت:

شما نمی‌توانید لوگوی قبلی را 90 درجه به راست بچرخانید.  تمام برندها در این دوران سعی در ساده‌سازی لوگوی خود دارند تا بهتر وارد عرصه‌ی دیجیتال شوند. به استارباکس و کوکاکولا نگاه کنید. آن‌ها لوگوی قدیمی خود را بهبود دادند تا به عرصه‌ی جدید وارد شوند. ما از این اندکی فراتر رفتیم و تصمیم گرفتیم طراحی لوگو را به‌صورت اساسی تغییر دهیم.

اما برخلاف نظر صاحبان فرمول یک لوگوی جدید از سوی طرفداران فرمول یک با استقبال خوبی مواجه نشد. حتی لوئیس همیلتون نیز بعد از پرده‌برداری از لوگو گفت که طراحی لوگوی پیشین را بیشتر دوست داشته. او دراین‌باره گفت:

لوگویی که داشتیم، بسیار منحصربه‌فرد و جاافتاده بود. این تعویض لوگو مثل این است که شرکت فراری یا مرسدس لوگوی خود را تعویض کند. تصورش سخت است.

لوگوی جدید به‌خوبی قبلی نیست، اما شاید بعدها به آن علاقه‌مند شویم.

سباستین فتل گفت که لوگوی قبلی را بیشتر از این دوست دارم. رئیس ردبول کریستین هورنر هم گفت که درک می‌کند که لایبرتی مدیا در پی تصویر جدیدی از فرمول یک است و موفقیت لوگوی جدید با عملکرد مالی آینده‌ی فرمول یک مشخص خواهد شد.

آیا لوگوی جدید با من حرف می‌زند؟ اگر درآمد بیشتری برای ما داشته باشد قطعاً حرف می‌زند، خیلی خوب هم حرف می‌زند. آن‌ها مدیران جدید فرمول یک هستند و می‌خواهند برند سازی کنند. رؤسای جدید فرمول یک خواهان تصویر جدیدی در ذهن مخاطبان هستند و درمجموع، یک لوگوی جدید این تصویر را تداعی می‌کند.

حال به این سؤال می‌رسیم که چرا این لوگو انتخاب شده؟ طبق گفته‌ی الی نورمن، مدیر بازاریابی فرمول یک این لوگو رد دو اتوموبیل را تداعی می‌کند که در حال رقابت برای عبور از خط پایان هستند. لوگو ساده و گویا است و برای پلتفرم‌های دیجیتال امروزی مناسب است.

این تغییر، شروع‌کننده‌ی تغییرات بزرگی است که فرمول یک سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام داده است. به گفته‌ی مدیران فرمول یک، این برند از نو ساخته خواهد شد و تغییر لوگو شروع این تغییرات بزرگ است. گرافیک پخش تلویزیونی از فصل بعد دچار تغییر خواهد شد، پلتفرم اینترنتی و فعالیت فرمول یک در شبکه‌های اجتماعی نیز دچار تغییر اساسی خواهند شد. همچنین شاهد پلتفرم پخش زنده و غیرزنده‌ OTT جدیدی خواهیم بود.

همچنین به ادعای Motorsport در جلسه توجیهی رانندگان در ابوظبی، برنامه‌های پیشرانه و برنامه ایرودینامیکی بلندمدت فرمول یک برای 2021 به رانندگان معرفی شده که برخی آن را “بسیار آینده‌نگرانه” خوانده‌اند. یکی دیگر از راننده‌ها نیز با نام “عصر فضایی” از آن یاد کرده و دیگری گفته که این توقعات فراتر از یک اتوموبیل است.

اگرچه لایبرتی مدیا در معرض انتقادات شدید دیگری به دلیل کاهش جایزه‌ی تیم‌ها و کاهش تعداد موتورهای مجاز قرار دارد، اما مدیران FIA (فدراسیون جهانی اتوموبیل رانی) معتقدند این ورزش را در مسیر درستی قرار داده‌اند و آینده‌ی روبه‌پیشرفتی در انتظار فرمول یک است.

نظر شما چیست؟ آیا فرمول یک نیاز به چنین تغییراتی دارد یا محفوظ ماندن قوانین، بازگشتن به موتورهای حجیم و سنت‌های این رشته‌ی جذاب، به جذابیت فرمول یک کمک بیشتری خواهد کرد؟

pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید