۲۰۱۸ Mitsubishi Mirage
کراس‌اوور شدن میتسوبیشی میراژ و لنسر

برای چندین دهه میتسوبیشی از نام اکلیپس برای یک کوپهٔ اسپرت استفاده می‌کرد که در سال 2012 از سبد محصولات میتسوبیشی کنار رفته و برای چند سال خبری از آن نبود تا اینکه نهایتاً چندی پیش میتسوبیشی تصمیم گرفت این نام نمادین خود را احیا کند؛ اما این بار اکلیپس مثل گذشته در قامت یک کوپهٔ اسپرت بازنگشت بلکه به یک کراس‌اوور تبدیل شد و برای اینکه خریداران آن‌را با اسلاف اسپرت اکلیپس اشتباه نگیرند، کلمهٔ کراس به انتهای این نام اضافه شد. حال گزارش تازه‌ای نشان داده که ممکن است یکی دیگر از نام‌های میتسوبیشی هم به کراس‌اوور تبدیل شود.

در این گزارش گفته شده مدل میراژ که هم‌اکنون یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت است، نام بعدی در سبد محصولات میتسوبیشی خواهد بود که به یک کراس‌اوور تبدیل می‌شود. البته این گزارش جدید با گزارشی که قبلاً به ادامهٔ حیات میراژ به‌عنوان یک هاچ‌بک کوچهٔ اشاره داشت، تناقض دارد. در گزارش قبلی گفته شده بود با توجه به اینکه میتسوبیشی عضو گروه رنو-نیسان شده است، احتمالاً نسل آیندهٔ میراژ بر اساس رنو کلیو ساخته خواهد شد. این در حالی است که حالا گزارش جدید ادعا کرده که میراژ می‌تواند به کراس‌اووری بر اساس نیسان جوک تبدیل شود. علاوه بر این، مشخص نیست که آیا میراژ هاچ‌بک به‌طور کامل کنار رفته و جای خود را به یک کراس‌اوور می‌دهد یا اینکه همچنان در کنار میراژ کراس به تولید خواهد رسید.

مطالب خواندنی : آلفارومئو جیولیا چه تغییراتی در مدل سال ۲۰۱۹ اعمال کرده است

درهرحال میراژ آینده چه هاچ‌بک باشد چه کراس‌اوور، احتمالاً به یک پیشرانهٔ 0.9 لیتری سه سیلندر توربو مجهز خواهد بود. بر اساس این گزارش، این پیشرانه 94 اسب بخار قدرت خواهد داشت که هرچند نسبت به قدرت میراژ کنونی پیشرفت دارد اما در مقایسه با سایر کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت بازار عدد چشمگیری نیست. البته احتمال ارائهٔ یک موتور 1.5 لیتری توربودیزل به همراه نسخهٔ الکتریکی هم وجود دارد.

از سوی دیگر، شایعاتی هم در رابطه با احتمال بازگشت مدل لنسر منتشر شده است. البته اگر این شایعات صحت داشته باشند، لنسر هم مانند اکلیپس به یک کراس‌اوور تبدیل خواهد شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد میتسوبیشی هم قصد دارد مانند بسیاری از خودروسازان صرفاً روی کراس‌اوورها تمرکز کند. البته این موضوعی طبیعی است چراکه فروش خودروهای سواری همهٔ خودروسازان رو به کاهش است و به همین دلیل شرکت‌ها به ساخت خودروهایی روی آورده‌اند که خریدار بیشتری دارند. در این شرایط، احیای نام‌های دوست‌داشتنی میتسوبیشی مثل اکلیپس، لنسر و گالانت به شکل سنتی، هرچقدر هم که استثنایی باشند فروش مناسبی نخواهند داشت. مردم کراس‌اوورها را می‌خواهند و به نظر می‌رسد میتسوبیشی هم مصمم است چیزی را که مردم می‌خواهند تولید کند.

Bilin
pedal

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here