۱۶-۱-۱۹-۱۱۱۱۵pc4b0da2bd3afbf7579f131c39c6c6bb19_zimg_003_IMG_4646_jpeg.jpg

بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند , فکر می کنند با حذف صبحانه از رژیم غذایی خود می توانند این وزن اضافی را از دست بدهند اما تحقیقات چیزی خلاف این موضوع را ثابت کرده است. بسیاری از پزشکان در سخنان خود گفته اند افرادی که صبحانه می خورند راحت تر می توانند به وزن مناسب خود برسند. وقتی بدن در اول روز مقدار مناسبی پروتئین , گلوکز و چربی دریافت می کند , بهتر می تواند از اندام های دیگر برای تمرکز و انجام فعالیت هایش استفاده کند.

همچنین اگر فرد صبحانه کاملی بخورد دیگر در طول روز و تا زمان رسیدن وعده بعدی احساس گرسنگی نکرده و کم تر پیش می آید که نیاز به میان وعده های شیرین و پر کالری داشته باشد در نتیجه فقط کالری مورد نیاز خود را از طریق صبحانه جذب کرده و آن را مصرف می کند و همین امر باعث می شود فرد عادات تغذیه نادرست خود و استفاده از خوراکی ها و میان وعده های پر کالری مانند شکلات و بیسکوییت و … را ترک کند. اساتید و متخصصان دانشگاه  روز کنترل شوند. متخصصان تغذیه دانشگاه Edith Cowan اعلام کردند افرادی که صبحانه را در وعده غذایی خود قرار می دهند بدنی سالم تر و انرژی بیشتری دارند.

صبحانه

در یک صبحانه خوب باید موادی از جمله پروتئین , کربوهیدرات , میوه , کلسیم را در خود جای دهد. اگر بیشتر این مواد را به هنگام خوردن صبحانه دریافت کنیم , بدن در طول روز سر حال بوده و قند خون به صورت نرمال تنظیم می شود. اگر به جای غذا های مقوی , کیک یا شیرینی مصرف شود , گلوکز بدن به صورت ناگهانی در خون افزایش یافته و فرد احساس انرژی زیادی می کنند اما از آن جا که سلول های گلوکز قندی موجود در کیک بسیار زود هضم بوده و فرد خیلی زود باز هم احساس گرسنگی می کند و مجبور به استفاده از یک خوراکی دیگر برای رفع نیاز می شود که این امر علاوه بر به هم زدن سیستم تنظیم قند خون , باعث افزایش وزن و چاقی می شود.

خوردن صبحانه فعالیت دودی روده ها را افزایش داده و باعث تولید باکتری های مثبت روده می شود. اسید معده نیز با خوردن صبحانه مناسب و سالم به اندازه ترشح شده و دیگر دیواره های معده آسیب نمی بینند.

 

Bilin
zoomtech

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here