۷۱۸_boxster_01.jpg

پورشه ۷۱۸ باکستر هم اکنون در سه شکل استاندارد، S و GTS خودنمایی می‌کند. ما موفق شدیم تا سوییچ یک دستگاه باکستر ۷۱۸ مجهز به گیربکس شش سرعته دستی را بدست آوریم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس پا روی پدال بگذارید و با ما همراه شوید تا با هم پی به ابعاد پنهان این خودروی لوکس سطح پایین ببریم.

آیا پورشه ۷۱۸ باکستر خودروی چابکی است؟

پورشه 718 باکستر 2018
شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو برابر ۵٫۱ ثانیه‌ است که با توجه به طبیعت نسبتا پرقدرت پیشرانه و صدای بم پیشرانه می‌شود به پاسخ سوال مورد نظر دست یافت. به یاد داشته باشید که با توجه به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به کار رفته در این خودرو با قدرت ۲۹۶ اسب بخار، شتاب ۵٫۱ اصلا چیز بدی نیست. گشتاور متوسط تولیدی توسط پیشرانه برای به لغزش درآوردن چرخ‌های محرک کاملا کافی به نظر می‌رسد. در حالت اسپرت سیستم کنترل پایداری فعال می‌شود اما با برخی لغزش‌های جانبی، تا حدودی اجازه خوشگذرانی به شما می‌دهد.

پورشه 718 باکستر 2018
مردم باکستر را به خاطر سرعتش نمی خرند، بلکه مردم باکستر می‌خرند چون‌که به خاندان پورشه تعلق دارد و از رفتاری شایسته برخوردار است.

مطالب خواندنی : عزم پورشه برای ساخت اتومبیل پرنده

بیایید راجع به هندلینگ باکستر صحبت کنیم:

پورشه 718 باکستر 2018
۷۱۸ باکستر به هنگام گشت و گذار عادی از سواری نرمی برخوردار است و در حالت اسپرت نیز اگرچه سیستم تعلیق سفت می‌شود اما این میزان از سفتی منجر به خرد شدن استخوانهایتان نخواهد شد. کنترل بدنه در حداقل میزان موثر و ود قرار داشته و حس مثبتی از تناسب میان دست و پاها در حین کنترل خودرو در دل راننده ایجاد می‌شود. تفاوتی نمی‌کند که در کجا، کی و چه شرایطی رانندگی می‌کنید، کنترل خودرو همواره تخت اختیار شما خواهد بود. میزان سفتی فرمان در حد بسیار متناسبی قرار دارد و عملکرد آن کاملا مناسب است، پاسخگویی دریچه گاز بسیار دقیق بوده و گیربکس شش سرعته دستی کاری می‌کند تا همواره مشتاق استفاده از آن باشید. کلاچ و اهرم تعویض دنده کمی سنگین هستند اما کارکردشان درگیرکننده ( از جنبه مثبت) است. پورشه باکستر ۷۱۸ یک جانور خزنده اسپرت به تمام معناست. تنها خرده‌ای که می‌توانیم از این خودرو بگیریم آن است که کورس پدال کلاچ کمی طولانیست و البته ترمزها هم وا به میل ما نیستند.

پورشه 718 باکستر 2018
صدای پیشرانه هم که از اگزوز به گوش می‌رسد، اگرچه به مانند انواع شش سیلندر خطی پر ابهت نیست و شاید به نظر شما بیشتر شبیه به صدای آواز یک قورباغه مریض باشد اما به نظر ما آوای زیباییست که پورشه باکستر را به یک خواننده با صدایی تک و خاص در میان همکلاسی های اسپرت خود بدل می‌نماید.

درون کابین پورشه ۷۱۸ باکستر چه خبر است؟
پورشه 718 باکستر 2018
یک ضرب المثل قدیمی هست که می‌گوید: «اگر شما سوار یک باکستر هستید به این دلیل است که استطاعت خرید ۹۱۱ را ندارید».
از روی صندلی راننده، همه چیز شبیه به کابین ۹۱۱ به نظر می‌رسد.

به محض ورود به کابین پورشه باکستر، غربیلک فرمان کم حاشیه، صفحه سرعت سنج آنالوگ، کنسول میانی با مرکزی مرتفع و یک موقعیت رانندگی راحت، به شما خوشامدگویی خواهند کرد.
فضا داخل کابین تنگ است اما برخی فضاهای کوچک مکعبی شکل در کنسول میانی و پنل درب‌ها برای جای دادن اشیا به طرز هوشمندانه ای تعبیه شده‌اند.

پورشه 718 باکستر 2018
سیستم اطلاعات سرگرمی کمی قدیمی جلوه می‌کند و صفحه نمایشگر لمسی از دید راننده تاحدی کوچک و با وضوح پایین به نظر می‌رسد. برای نوازش اهرم تعویض دنده به یک مچ دست سریع نیاز دارید اما به هر حال کارکردن با آن آسان و لذت بخش است.
از نظر فضای قرار گیری وسایل‌تان بایستی بدانید که صندوق جای کافی برای دو چمدان کوچک را داراست و محفظه داشبورد نیز از حجم مناسبی برخوردار است. یک جفت محل قرارگیری فنجان قهوه نیز در سمت شاگرد در پشت یک پنل پنهان شده‌اند. البته نکته‌ای که مالکان خودروهای اسپرت کوچک با سقف متحرک بایستی حتما به آن عمل کنند این است که هیچ دوست صمیمی را برای خود در نظر نگیرند.

سخن پایانی

پورشه 718 باکستر 2018
پورشه ۷۱۸ باکستر اگرچه ممکن است ارزان‌ترین و کم‌توان‌ترین عضو خانواده کانورتیبل پورشه باشد اما هرگز نباید آن را دست‌کم گرفت. باکستر همچنان یک خودروی ممتاز و خاص برای رانندگی است. کنترل همه چیز در دستان شماست و دوستان ۹۱۱سوار شما وقتی وارد کابین آن می‌شوند، قادر به تشریح تمایزات آن با خودروی خود نیستند.

انتخاب ما به واسطه اندکی شتاب بیشتر، نسخه S است اما با این وجود، سادگی نسخه پایه نیز تا حدی دل را فریب می‌دهد.

Bilin

pedal

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here