۲۰۱۸-Mazda-CX-5-AWD-front-three-quarter-in-motion-00.jpg

اولین نسل مزدا CX-5 به خاطر دینامیک رانندگی قابل‌اعتنا و ظاهر شیک و مشتری‌پسند سریعاً به خودرویی محبوب تبدیل شد. دومین نسل این خودرو که به تازگی معرفی شده می‌خواهد موفقیت نسل قبلی را ادامه دهد…

مزدا CX-5 مدل 2018
مزدا در نسل دوم این کراس اوور راه درستی را در پیش گرفته است. همه‌چیز از پیشرانه گرفته تا شاسی، سیستم تعلیق و طراحی ظاهری دستخوش تغییر شده و توجه باورنکردنی به جزئیات ما را به یاد برندهای لوکس و رده‌بالا می‌اندازد.

مزدا CX-5 مدل 2018
مدل سال ۲۰۱۸ این خودرو دارای برخی تغییرات در سطح تجهیزات مدل پایه و همچنین معرفی تکنولوژی خلاقانه غیرفعال سازی سیلندر به منظور بهبود مصرف سوخت است. این کراس اوور شیک همچنین عنوان خودروی کاربردی سال ۲۰۱۷ اتوگاید از نظر خوانندگان را کسب کرده و در ادامه نیز شما را با نقاط قوت و ضعف این محصول ژاپنی آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ظاهر شیک: کل محصولات مزدا بسیار شیک هستند و CX-5 جدید نیز به آسانی یکی از زیباترین کراس اوورها کلاس خود لقب می‌گیرد. با ظاهری لوکس، جزئیات هوشمند و طراحی‌ای که پیر نمی‌شود، کراس اوور مزدا از طراحی‌های افراطی و تفریطی اجتناب کرده است.

تجهیزات استاندارد درخور: برای سال ۲۰۱۸، حتی مدل پایه اسپورت CX-5 نیز دارای غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده چرمی، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب می‌باشد. این مدل همچنین دارای چراغ‌های جلو و واحدهای روز روشن LED می‌باشد. تمامی این تجهیزات تنها با بهای ۲۵۱۲۵ دلاری در دسترس است که با قیمت بسیاری از رقبای خود کاملاً رقابت می‌کند.

مزدا CX-5 مدل 2018

دینامیک رانندگی غیرقابل‌رقابت: این خودرو در کلاس کراس اوورهای کامپکت یک محصول واقعاً اسپورت بوده و فرمان و هندلینگ فوق‌العاده آن یک سر و گردن بالاتر از رقبا می‌باشد. یکی از نویسندگان اتوگاید درباره CX-5 گفته است: “CX-5 در سر پیچ‌ها به‌طور کاملاً احساس‌برانگیز به‌صورت تخت باقی مانده که برای یک شاسی‌بلند کامپکت واقعاً برجسته محسوب می‌شود. این خودرو شهرت مزدا به عنوان خودروی راننده را زنده کرده و بهترین تجربه رانندگی کلی را در کلاس خود ارائه می‌کند. این خودرو توازن با دقتی بین کاراکتر هیجان‌انگیز و سواری راحت ایجاد نموده است.

مزدا CX-5 مدل 2018

کابین فراتر از حد انتظار: حتی بدون آپشن قابل توجه کابین چرمی، مدل پایه CX-5 برخی از مدل‌های گران‌تر را نیز شرمنده می‌کند. تریم رده میانی تورینگ دارای طراحی چرم و جیر منحصربه‌فرد صندلی‌ها بوده که کاملاً جذاب است؛ اما طراحی کلی و کیفیت متریال بکار رفته فراتر از خودرویی در چنین کلاس می‌باشد. ارگونومی CX-5 نیز خوب بوده و سوئیچ‌ها و کنترل‌های ضروری نیز بسیار یوزر فرندلی هستند.

فضای محفظه بار محدود: این خودرو از نظر محفظه بار پشت صندلی‌های ردیف دوم در برابر برخی از رقبای خود کم می‌آورد. البته زمانی که این صندلی‌ها تا شوند فضای زیادی فراهم می‌شود اما در کلاسی که برخی رقبا فضای داخلی بسیار زیادی دارند آرزو می‌کنید که ای کاش CX-5 فضای زیادی داشت.

مزدا CX-5 مدل 2018

نبود گزینه‌های گوناگون پیشرانه: تنها یک پیشرانه برای هر سه تریم CX-5 وجود دارد که از نوع ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری اسکای اکتیو جی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار است. این پیشرانه در نسل قبلی نیز وجود داشته اما به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای در آن صورت گرفته است. این پیشرانه برای مدل سال ۲۰۱۸ یک تغییر دیگر نیز داشته و آن اضافه شدن تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر می‌باشد. گفته شده است در آینده پیشرانه دیزلی نیز برای این خودرو در دسترس خواهد بود.

مزدا CX-5 مدل 2018

هزینه‌های مالکیت بالاتر از حد متوسط: علیرغم اینکه سهم مزدا در بازار رو به افزایش یافته اما شبکه نمایندگی شرکت در آمریکای شمالی نسبت به هوندا، تویوتا و جیپ کاملاً کوچک است. نمایندگی‌های کمتر باعث شده‌اند هزینه‌های نگهداری و تعمیرات این خودرو بیشتر از حد متوسط صنعت باشد. کمبود قطعات به‌طور خودکار باعث افزایش بهای تمام شده می‌شود که تأثیر خود را روی جیب مصرف‌کننده می‌گذارد.

مزدا CX-5 مدل 2018

سیستم اطلاعات سرگرمی نه چندان جالب: صفحه‌نمایش ۷ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی CX-5 که در داشبورد نشسته تنظیمات شناور جذابی دارد که در تمامی تریم های خودرو به‌صورت استاندارد وجود دارد. این صفحه‌نمایش سرراست و مناسب بوده اما کمی بچه‌گانه به نظر می‌رسد. فکر می‌کنیم اگر ارتباطات اندروید اتو، اپل کارپلی و وای فای هات اسپات در این سیستم وجود داشتند پکیج کامل‌تری به مشتری ارائه می‌شود. مزدا قول نصب این سیستم‌ها تا پایان سال را داده است.

مزدا CX-5 مدل 2018

 

pedal

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here