۲۰۱۹-gmc-sierra.jpg

حدود دو ماه بعد از معرفی نسل جدید شورولت سیلورادو، حالا جی‌ام‌سی هم نسل جدید تراک سی‌یرا را طی رویداد ویژه‌ای در دیترویت رسماً رونمایی کرده است. نسل جدید سی‌یرا از طراحی متمایزی سود می‌برد که بیش از همیشه با پسرعمویش سیلورادو متفاوت شده است. بررسی را با نمای جلویی این تراک آمریکایی آغاز می‌کنیم یعنی جایی که جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر و برجسته‌تر آن بیش از همه جلب‌توجه می‌کند. این جلوپنجرهٔ بزرگ با چراغ‌هایی احاطه شده که طراحی آن‌ها از کراس‌اوور تراین الهام گرفته است. این چراغ‌ها همچنین به دی‌لایت‌های LED یکپارچه هم مجهز هستند. در زیر چراغ‌های جلو نیز مه شکن‌های عمودی قرار دارند که در نسخه‌های SLT و دنالی، اطراف آن‌ها تریم کرومی کار شده است.

در نمای جانبی اما درحالی‌که سیلورادوی جدید دارای خطوطی تیز و برجسته است، سی‌یرای جدید محافظه‌کارانه‌تر عمل کرده و با دهانهٔ مربعی شکل گلگیرها، نمای سنتی‌تری را به نمایش گذاشته است. بااین‌حال در اینجا ویژگی‌های جدیدی هم دیده می‌شود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به بدنهٔ شیک‌تر، اتاق تجدیدنظر شده و مجموعه‌ای از رینگ‌های جدید تا سایز حداکثر 22 اینچ اشاره کرد؛ اما معمولاً قسمت عقبی پیکاپ‌ها چندان هیجان‌انگیز نیست ولی جی‌ام‌سی این اصل را نقض کرده و دو نوآوری جدید را در این قسمت ارائه کرده که سی‌یرا را به پیکاپی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.

نوآوری اول، درب دوبخشی قسمت بار پیکاپ است که این ویژگی به‌صورت استاندارد در مدل‌های SLT و دنالی ارائه می‌شود. به گفتهٔ جی‌ام‌سی، این درب را می‌توان در شش موقعیت و ترکیب مختلف قرار داد که یکی از آن‌ها حالت خروج است. در این حالت، درب عقب به‌عنوان پله‌ای برای خروج از قسمت بار و یا یک نیمکت عمل می‌کند و می‌تواند تا 170 کیلوگرم وزن را تحمل کند. یکی دیگر از حالت‌های این درب منحصربه‌فرد، حالت میز کار است که در این حالت، از درب عقب می‌توان به‌عنوان یک میز استفاده کرد.

اما علاوه بر درب عقبی نوآورانه، سی‌یرا به یک جعبهٔ بار کاملاً جدید هم مجهز شده که با حجم 1784 لیتر، بیشترین ظرفیت را در کلاس خود دارد. قسمت بار خودرو نیز به اتصالات بیشتر و یک خروجی برق 110 ولت مجهز شده است. همچنین در ساختار این قسمت از متریال جدید مثل فولاد با مقاومت بالا استفاده شده که 50 درصد مستحکم‌تر از قبل است. نوآوری دوم جی‌ام‌سی در بخش عقبی نسل جدید سی‌یرا اما ارائهٔ قسمت بار فیبر کربنی است که به‌عنوان یک آپشن صرفاً در مدل دنالی قابل سفارش خواهد بود. این اولین باری است که در یک پیکاپ، قسمت بار فیبر کربنی ارائه می‌شود و بنابراین جی‌ام‌سی را به پیشگامی در این زمینه تبدیل کرده است.

در این ویژگی جدید، پانل‌های داخلی و کف قسمت بار سی‌یرا از مواد کامپوزیتی کربنی ساخته می‌شود که به ادعای جی‌ام‌سی، از لحاظ استحکام و مقاومت در برابر خراش و خوردگی، بهترین در این کلاس محسوب می‌شود؛ اما قسمت بار فیبر کربنی سی‌یرا نه‌تنها مستحکم‌تر و مقاوم‌تر از نمونه‌های فولادی سنتی است، بلکه سبک‌تر هم هست به‌نحوی‌که نسبت به نمونهٔ فلزی استاندارد، 28 کیلوگرم وزن کمتری دارد؛ اما حتی با قسمت بار فولادی استاندارد، به لطف استفاده از آلومینیوم در کاپوت، درب‌ها و درب قسمت بار، سی‌یرای جدید هم مانند سیلورادو کاهش وزن را تجربه کرده و 163 کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده است.

کابین نسل جدید سی‌یرا تا حد زیادی با سیلورادو یکسان است اما در سی‌یرا ویژگی‌هایی وجود دارد که آن‌را از پسرعمویش متمایز می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها، صفحه آمپر خاص جی‌ام‌سی با تریم منحصربه‌فرد است؛ اما غیرازاین، مدل دنالی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیشتری سود می‌برد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صندلی‌های چرمی ویژه با دوخت برجسته اشاره کرد. علاوه بر این، امکان سفارش‌تریم آلومینیومی تاریک و همین‌طور تریم چوبی هم وجود دارد. از سوی دیگر، فضای داخلی سی‌یرا نیز افزایش پیدا کرده و حالا بهترین فضای سر جلو را در کلاس خود ارائه می‌کند درحالی‌که فضای پای عقب آن نیز 7.6 سانتیمتر افزایش یافته است. همچنین به‌منظور ارائهٔ فضای بار در داخل کابین، امکان خواباندن پشتی صندلی‌های عقب هم وجود دارد.

در بخش فناوری‌ها هم جی‌ام‌سی تراک جدید خود را به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی بنام IntelliLink مجهز کرده که از طریق یک نمایشگر هشت اینچی لمسی با ناوبری استاندارد ارائه می‌شود. همچنین یک نمایشگر سربالای رنگی هم برای سی‌یرا قابل سفارش است که به گفتهٔ جی‌ام‌سی، این ویژگی برای اولین بار است که در این کلاس ارائه می‌شود. علاوه بر این، سی‌یرا به تجهیزات پیشرفته‌ای همچون آیندهٔ دید عقب دوربینی هم مجهز شده است. در این سیستم، آینهٔ داخلی خودرو به‌عنوان نمایشگری برای دوربین دید عقب عمل می‌کند که از قابلیت زوم هم برخوردار است و در هنگام دنده‌عقب رفتن، میدان دید گسترده‌ای را فراهم می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این تراک آمریکایی، ارائهٔ سیستم جدیدی مربوط به تریلر است. این سیستم شامل یک اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید و IOS می‌شود که در اصل چک لیستی برای یادآوری تعمیر و نگهداری تریلر است. با استفاده از این اپلیکیشن، مالک می‌تواند چراغ‌های تریلر را آزمایش کند، از عیوب تریلر اطلاع حاصل کند و فشار باد تایرهای آن‌را نیز بررسی کند؛ اما علاوه بر این، جی‌ام‌سی تکنولوژی‌های جدید دیگری را هم در سی‌یرا بکار برده تا کشیدن تریلر با آن‌را هرچه آسان‌تر کند. این تکنولوژی‌ها شامل سیستم کمکی راهنمای تریلر، دوربین دید جانبی، دوربین دید عقب نصب‌شده روی تریلر و ترمز پارک الکتریکی خودکار می‌شود. حتی برای سی‌یرا یک سیستم تشخیص سرقت تریلر هم ارائه شده که از طریق سیستم OnStar جنرال موتورز، هنگامی‌که تریلر از خودرو جدا شود به راننده هشدار می‌دهد.

علاوه بر این، سازندهٔ آمریکایی مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده را هم برای تراک جدید خود در نظر گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم هشدار نقاط کور، سیستم تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد. در بخش پیشرانه‌ها اما سی‌یرا کاملاً با نسل جدید سیلورادو اشتراک دارد و از همان موتورهای سیلورادو استفاده می‌کند که شامل سه موتور مختلف می‌شود. موتورها بنزینی نمونه‌های 5.3 لیتری و 6.2 لیتری V8 با تکنولوژی توقف/حرکت و سیستم مدیریت پویای سوخت هستند که امکان خاموش شدن یک تا هفت سیلندر را فراهم می‌کند. موتور سوم نیز یک واحد 3 لیتری توربودیزل شش سیلندر خطی جدید است که با یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک جدید ارائه می‌شود. فروش نسل جدید جی‌ام‌سی سی‌یرا از پاییز آینده در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

Bilin
pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید