۲۰۱۸-Yamaha-XSR700-32.jpg

یاماها XSR700 چندان هم جدید نیست. پیشرانه دوقلوی آن از سال ۲۰۱۵ میلادی قلب عاشقان موتورسیکلت در اروپا را به تپش انداخته است اما تاکنون نتوانسته بود وارد ایالات متحده شود. این پیشرانه که بر طبق فلسفه ‘کراس-پلین’ یاماها توسعه یافته، از حداکثر توان ۷۵ اسب بخار در ۹۰۰۰rpm و گشتاور ۶۷٫۸ نیوتن متر در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه، برخوردار است.

موتورسیکلت یاماها XSR700
این مدل که تحت برند زیر مجموعه یاماها یعنی ‘فستر-سانز’ به تولید می‌رسد، تلاش یاماها را برای دست یافتن به چیزی نشان می‌دهد که از آن به عنوان” بیعت با میراث غنی یاماها و تمرکز همزمان بر روی دستیابی به عملکرد بهتر برای آینده” یاد می‌شود.

مطالب خواندنی : شیطان خوش‌قلب: موتورسیکلت تریومف اسپیدتریپل ۲۰۱۸

در همان ابتدای کار که تصمیم به راندن این موتورسیکلت گرفتیم، به ترافیک شدیدی در شهر سن دیگو برخوردیم. عملکرد آن در ترافیک رضایت بخش بود و با توجه به اینکه قبلا با برادر بزرگتر این مدل، یعنی XSR900 هم در ترافیک رانندگی کرده بودیم، به نظر ما، نسخه ۷۰۰ عملکرد خوشایندتری در ترافیک از خود به نمایش می‌گذارد. انتقال قدرت پیشرانه نیز نسبت به مدل ۹۰۰، نرم‌تر و باقابلیت پیش‌بینی بیشتری صورت می‌گیرد.

با وجود آنکه ۷۰۰ اندکی کوچکتر است اما این اصلا به آن معنا نیست که در برابر ۹۰۰، حقیر و بی‌شخصیت به نظر می‌رسد. میزان گشتاور پیشرانه نیز به حدی است که چرخ جلو رادر بسیاری مواقع به سمت بلند شدن سوق دهد. موقعیت راننده در این موتورسیکلت به دلیل ارتفاع بیشتر میله‌های شاسی و پهنای گسترده‌تر آن، بهبود یافته است.

ترمزها بدون داشتن حساسیت بیش از حد، کاملا پرتوان هستند و پس از کمی سواری به این نکته پی خواهید برد که چگونه از ترمز استفاده نمایید، بدون آنکه فنرهای دوشاخ جلوی موتورسیکلت بیش از حد به داخل فشرده شود. ترمزهای عقب نیز به نرمی کار خود را انجام می‌دهند. موقعیت عمودی‌تر راننده نیز موجب آسایش بیشتری نسبت به برخی رقبای همرده می‌شود. اما این موقعیت عمودی‌تر جنبه منفی هم دارد و آن اینکه در سرعت‌های بالای ۱۱۰ کیلومتربرساعت، باد تا حدی بر قفسه سینه شما فشار خواهد آورد.

عبور از میان جاده‌های کوهستانی با این خودرو بسیار لذت بخش است و تایرها طوری به زمین چسبیده اند که هر لحظه بر اعتماد به نفس موتورسوار افزوده خواهد شد. هرچه بیشتر دسته گاز را بچرخانید، بیشتر حس می‌کنید که موتور می‌خواهد شما را جا گذاشته و خود به تنهایی مسیر را پیش برود که البته حسی دلپذیر است. با توجه به مسافت نه چندان طولانی که در مسیر کوهستانی با این وسیله طی نمودیم، می‌شود چنین اظهار کرد که رانندگی پرشتاب و سرزنده با XSR700، بر ادعای مصرف سوخت پایین آن چیره خواهد شد.

موتورسیکلت یاماها XSR700
به دلیل استفاده از دوشاخ فنری ۴۱ میلیمتری در تعلیق جلو، آسایش سواری آن بسیار قابل تحسین است. سیگنال های مدرنی که یاماها برای مواقع پیچیدن، در این موتورسیکلت بکار گرفته است، پی در پی اشتباه می‌کنند و اگر از ما نظر خواهی نمایند، از دید ما کاملا اضافه هستند و بهتر است یاماها از نصب آنها صرف نظر نماید. همچنین کاور روی باک و نوع صندلی قابل تعویض بوده و شما میتوانید از کاور مورد علاقه خود در قسمت باک و صندلی تک نفره برای الهام بخشی بیشتر استفاده نمایید.

به نظر ما صندلی این موتورسیکلت که در جلو کمی باریک بوده و در سمت عقب پهنای بیشتری دارد و نیز چراغ‌های راهنما از کارایی حداکثری برخوردار نبوده و هنوز جا برای بهتر شدن دارند.
ما این موتورسیکلت را دوست داریم چراکه یادآور مدل‌های دهه شصت میلادی است اما در عین حال سعی نمی‌کند که کاملا شبیه به آنها باشد، بلکه از شخصیت مدرن مختص به خود برخوردار گشته است. این موتورسیکلت بیشتر مورد علاقه افرادی خواهد بود که به طور حرفه‌ای عاشق موتورسیکلت و گذشته پرشکوه این صنعت باشند اما در عین حال، پرفورمنسی در سطح یک وسیله مدرن را نیز خواهانند. در اینجا با وسیله نقلیه‌ای روبرو هستیم که سواری راحتی دارد، خاطره انگیز است و می‌تواند جوانان را نسبت به میراث کهن یاماها علاقمند نماید.

 

Bilin
pedal

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here