Yamaha-Motorcycle-Concept.jpg

هم‌اکنون چهل و پنجمین دورهٔ نمایشگاه خودروی توکیو در حال برگزاری است که از تاریخ 27 اکتبر آغاز شده و تا 5 نوامبر ادامه دارد. بخش عمده‌ای از این نمایشگاه هرساله تحت سلطهٔ خودروسازان داخلی ژاپن قرار دارد که در نمایشگاه خانگی خود جدیدترین دستاوردها و محصولاتشان را به نمایش درمی‌آورند. این رویه امسال هم ادامه داشت و اکثر سازندگان ژاپنی محصولاتی را در توکیو رونمایی کردند. یکی از این شرکت‌ها، یاماها است که امسال با دست پُری به توکیو آمده است. این شرکت ژاپنی که عمدتاً به ساخت موتورسیکلت مشهور است، امسال با سه کانسپت در نمایشگاه توکیو حضور یافته است. یکی از این کانسپت‌ها پیکاپ کوچکی است که قبلاً بدان پرداختیم و دو کانسپت دیگر هم موتورسیکلت‌های جالبی هستند که قصد داریم در ادامهٔ این مطلب به معرفی آن‌ها بپردازیم.

Yamaha Niken Concept

وسایل نقلیهٔ سه‌چرخ عمدتاً به دو دستهٔ کلی تقسیم می‌شوند. دستهٔ اول خودروهایی هستند که یک چرخ آن‌ها حذف شده است و دستهٔ دوم موتورسیکلت‌هایی هستند که یک چرخ به آن‌ها اضافه شده است. یکی از موتورسیکلت‌های کانسپت یاماها که در نمایشگاه توکیو رونمایی شد و Niken نام دارد، دقیقاً در دستهٔ دوم قرار می‌گیرد. درحالی‌که دیگر موتورسیکلت‌های سه‌چرخ امروزی ظاهر آرامی دارند، نیکن همانند یک موتورسیکلتِ اسپرتِ کامل به نظر می‌رسد که به لطف برخورداری از دوچرخ در قسمت جلو، ثبات بیشتری دارد.

نیکن به یک پیشرانهٔ سه سیلندر خطی آب‌خنک با دو میل‌سوپاپ در سر سیلندر یعنی چهار سوپاپ در هر سیلندر مجهز است که هنوز حجم آن اعلام نشده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد این همان پیشرانهٔ 850 سی‌سی موتورسیکلت بسیار موفق MT-09 باشد. این پیشرانه در موتورسیکلت مذکور 115 اسب بخار قدرت دارد که احتمالاً در نیکن هم چنین قدرت قابل‌توجهی به چرخ عقب منتقل می‌گردد. در جلوی موتورسیکلت نیز دوچرخ 15 اینچی با بازوهای دوگانه قرار گرفته است.

یاماها گفته است که استفاده از ترکیب سه‌چرخ در موتورسیکلت‌ها موجب افزایش احساس پایداری در هنگام پیچیدن می‌شود؛ بنابراین نیکن هم عملکردی عالی و سواری اسپرتی را در جاده‌های مختلف ارائه می‌کند و توانایی‌های شگفت‌انگیزی در مسیرهای پیچ‌درپیچ دارد. در قسمت جلوی این موتورسیکلت نیز تعلیق فوق‌العاده‌ای بکار رفته که به‌طور چشمگیری عملکرد اسپرت موتور را افزایش می‌دهد. هرچند یاماها هنوز اعلام نکرده که آیا کانسپت نیکن به تولید خواهد رسید یا نه ولی با توجه به محبوبیت فزایندهٔ موتورسیکلت‌های سه‌چرخ در سراسر جهان، انتظار می‌رود بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این موتورسیکلت را در جاده‌ها ببینیم.

Yamaha MWC-4 Concept

یاماها بیشتر با ساخت موتورسیکلت شناخته می‌شود اما این شرکت ژاپنی اخیراً خودروهای کانسپتی را هم معرفی کرده که همان‌طور که در ابتدا گفته شده یکی از آن‌ها در نمایشگاه توکیو رونمایی شد؛ اما یاماها غیر از این خودروی کانسپت و موتورسیکلت کانسپتی که در بالا بدان پرداختیم، کانسپتی دیگر را هم به توکیو آورده که بین آن دو قرار می‌گیرد یعنی وسیله‌ای است که شکاف میان خودرو و موتورسیکلت را پُر می‌کند. این کانسپت که MWC-4 نام دارد با برخورداری از چهارچرخ ممکن است بیشتر به یک خودرو نزدیک باشد اما درواقع به موتورسیکلت نزدیک‌تر است.

این کانسپت مانند رنو توئیزی دارای دو صندلی پشت سر هم است، شیشهٔ جلو و سقف ثابت داشته و طرفین آن‌هم باز است. همچنین MWC-4 مشابه موتورسیکلت‌ها بجای غربیلک فرمان از دسته‌فرمان استفاده می‌کند و در پیچ‌ها هم به چپ و راست خم می‌شود. این کانسپت کمی کشیده‌تر از رنو توئیزی است اما ارتفاع یکسانی با آن داشته و کمی هم باریک‌تر است. برای تأمین انرژی MWC-4 نیز دو موتور الکتریکی در نظر گرفته شده و در کنار آن‌ها نیز یک پیشرانهٔ بنزینی به‌عنوان افزایش‌دهندهٔ بُرد نصب شده است.

 

pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید