به نظر می‌رسد خودروسازان آلمان هم‌اکنون یک رویه ثابت را در تولید محصولات جدید خود بکار برده‌اند: تکامل طراحی نسل‌های جدید بجای معرفی محصولاتی با طراحی کاملاً جدید. آئودی نیز اخیراً با معرفی نسل جدید A6 این روند را کاملاً نشان داده است. به نظر می‌رسد در نگاه اول تغییرات رخ داده حداقلی هستند اما با مقایسه شانه‌به‌شانه نسل جدید و قدیم این خودرو بهتر می‌توان تغییرات رخ داده را مشاهده نمود.


در ادامه مقایسه کاملی بین طراحی نسل‌های جدید و قدیم این محصول ارباب حلقه‌ها خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

  • نمای جلو

بزرگ‌ترین تغییرات آئودی A6 در نمای جلو مشهود هستند. جلوپنجره جدید این خودرو پهن‌تر و تیزتر از مدل قبلی می‌باشد. طراحان آئودی همچنین چراغ‌های جلو را به جلوپنجره نزدیک‌تر کرده و آن‌ها را تیزتر کرده‌اند. بخش پایینی نیز پیچیده‌تر شده است. نتیجه این تغییرات عصبی‌تر شدن و البته آینده‌نگرانه‌تر شدن A6 جدید می‌باشد.

  • نمای جلوی سه‌چهارم

پس از مشاهده تغییرات قابل توجه بخش جلویی مشابهت نمای سه‌چهارم دو نسل اخیر A6 کاملاً تعجب‌برانگیز و سورپرایز کننده نشان می‌دهد. طراحان علاوه بر به‌روزرسانی‌های نسبتاً کوچک، درب‌ها را عضلانی‌تر کرده‌اند. همچنین خیزهای تیزتر را می‌توان روی خط شانه نسل جدید این خودرو مشاهده کرد.

  • پروفایل جانبی

زمانی که پروفایل جانبی دو نسل متفاوت A6 را نگاه کنید بهتر می‌تواند به تغییرات نمای سه‌چهارم پی ببرید. اصلاحات این بخش باعث شده‌اند نسل جدید این خودرو ظاهر عضلانی‌تری نسبت به قبل داشته باشید.

  • نمای سه‌چهارم عقب

درست همانند بخش جلویی، طراحان آئودی تغییرات قابل‌توجهی را در بخش عقبی اعمال کرده‌اند. چراغ‌های عقب هم‌اکنون بخش بزرگ‌تری را در گوشه‌های خودرو به خود اختصاص داده و همین امر ظاهر بهتری را به ارمغان آورده است. همچنین الگوی متفاوتی در چراغ‌ها وجود دارد. نوار متالیک بین چراغ‌های پشتی نیز بر پهنای خودرو تأکید می‌کند.

بخش پایینی نیز ظاهر جالب‌تری دارد. زوایای تیز در گوشه‌ها باعث ایجاد ظاهر گیراتری شده‌اند. خروجی‌های اگزوز نیز طرح کلی نسل فعلی را دنبال کرده و گوشه‌های تیزتری دارند.

  • کابین

در داخل کابین نسل جدید شاهد کاکپیتی هستیم که بسیار بهتر از نسل قبلی به چشم می‌آید. آئودی از پشت آمپرهای دیجیتالی استفاده کرده و فرمان نیز کمی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. بجای آنکه صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی روی داشبورد ایستاده باشد، شاهد طراحی‌تر و تمیزتری هستیم به گونه‌ای که ورودی‌های هوا در بالا بوده و صفحه‌نمایش زیر آن‌ها جا خوش کرده است. همچنین صفحه دیجیتال دیگری برای کنترل‌های هندلینگ و سیستم تهویه وجود دارد. اهرم تعویض دنده نیز فضای بسیار کمتری را اشغال کرده است.

بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف کابین نسل جدید A6 شلوغی آن است. علاوه بر پوشش بکار رفته، ترکیبی از عناصر متالیک و مشکی براق برای تریم ها وجود دارد. همچنین می‌توان چوب را برای کنسول مرکزی و پوشش سقف خاکستری را سفارش داد.

 

pedal

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here