معرفی رسمی فولکس‌واگن ویرتوس سدان

با فولکس‌واگن ویرتوس 2018 آشنا شوید! پس از لو رفتن چندین تصویر نه چندان با کیفیت از این خودرو در هفته‌های پیشین، هم‌اکنون نسخه سدان هاچبک محبوب پولو در برزیل معرفی شده است. این سدان جدید در ماه ژانویه برای رقابت با شورولت پریسمای گران‌تر، هوندا سیتی موفق و همچنین فیات کرونوس جدید و تویوتا یاریس سدان وارد بازار خواهد شد.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت ویرتوس جدید دارای شباهت‌هایی به پولوی هاچبک مخصوصاً در پلتفرم خود است. این خودرو از همان پلتفرم MQB-A0 سود می‌برد که باعث می‌شود تقریباً از همه قطعات پولو استفاده کند. سیستم تعلیق، فرمان، پیشرانه‌ها و گیربکس‌ها شامل این موارد مشترک می‌شوند.

مطالب خواندنی : فروش نسل جدید هوندا آکورد رضایت بخش نبود

فولکس‌واگن ویرتوس سدان
فولکس‌واگن تأیید کرده در زمان کنونی تنها نسخه 200 TSI که مجهز به پیشرانه 3 سیلندر توربوی 1 لیتری بوده عرضه خواهد شد. این پیشرانه به همراه اتانول قدرت 128 اسب بخاری داشته درحالی‌که با بنزین خروجی 115 اسبی را نشان می‌دهد. گشتاور 200 نیوتون متری آن نیز در دورهای 2000 تا 3500 پیشرانه به دست می‌آید. ویرتوس با این پیشرانه در 9.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن با سوخت اتانول به 194 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

فولکس‌واگن ویرتوس سدان
از نظر بصری، ویرتوس همان نمای جلوی پولو را داشته و برخی بازنگری‌های مدل هاچبک در بازار آمریکای جنوبی را نیز به همراه دارد. در بخش عقب شاهد هویت جدید فولکس‌واگن هستیم که در آینده نسل جدید جتا نیز از آن برخوردار خواهد شد. چراغ‌های عقب ویرتوس مخصوصاً در بخش روی صندوق‌عقب نازک‌تر هستند.

فولکس‌واگن ویرتوس سدان
به منظور ایجاد فضای کابین بیشتر نسبت به پولو هاچبک، ویرتوس دارای فاصله بین محوری 2.65 متری بوده که دقیقاً به اندازه فاصله بین محوری نسل فعلی جتا بوده و 8.5 سانتی‌متر طویل‌تر از پولو است. این خودرو همچنین با طول 4.48 متری به‌طور قابل‌توجهی کشیده‌تر از پولوی 4.05 متری می‌باشد. صندوق‌عقب ویرتوس گنجایش 521 لیتری داشته که بیشتر از فضای بار 300 لیتری پولو نشان می‌دهد.

طراحی کابین و نشان دهنده‌های ویرتوس تقریباً مشابه پولوست. ویرتوس به‌صورت سفارشی با صفحه‌نمایش اطلاعات فعال کاملاً دیجیتالی و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی در دسترس بوده و مدل‌های فول از صفحه لمسی 8 اینچی، سه پورت USB، ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی و… بهره‌مند هستند.


فولکس‌واگن در زمان معرفی ویرتوس اعلام کرد این خودرو یکی از ایمن‌ترین نسخه‌های کلاس خود است. پولو که از همان پلتفرم ویرتوس استفاده می‌کند در تست‌های تصادف لاتین انکاپ موفق به کسب حداکثر امتیازات ایمنی شده است. فولکس می‌گوید در بخش اعظم ساختار هر دو خودرو از فولادهای مخصوص و با کشش بسیار بالا به همراه قطعات شکل گرفته در دمای بالا استفاده کرده است.


ویرتوس 200 TSI از نظر تجهیزات ایمنی به‌صورت استاندارد دارای کنترل پایداری الکترونیکی و تجهیزاتی چون سیستم کمک ترمز هیدرولیکی، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، پاک کردن خودکار دیسک ترمز و پایش فشار باد لاستیک‌ها می‌باشد.

اگرچه هنوز نسخه‌های متنوع ویرتوس تأیید نشده اما احتمالاً دارای همان موتورهای مشابه پولو خواهد بود. نسخه پایه ویرتوس به پیشرانه 1.6 لیتری 16 سوپاپ و گیربکس 5 سرعته دستی مجهز خواهد شد درحالی‌که تریم های میانی و فول از همان پیشرانه 1 لیتری توربو و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده خواهند کرد. پیشرانه 1 لیتری تنفس طبیعی در ویرتوس عرضه نخواهد شد.

Bilin
pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید