۲۰۱۷-euro-ncap-last-crash-test3.jpg

سال 2017 شلوغ‌ترین سال برای موسسه یورو انکاپ بوده و البته پایان کار یورو انکاپ در این سال با نتایج نگران کننده‌ای رقم خورده به گونه‌ای که فیات پونتو حتی نتوانسته یک ستاره ایمنی را به دست آورد. البته این موضوع چندان تعجب‌برانگیزی نیست زیرا سومین نسل این خودرو بیش از 10 سال است که در بازار حضور دارد. با سخت‌تر شدن قوانین یورو انکاپ در سال‌های اخیر، سوپر مینی ایتالیایی قطعاً سن بالای خود را در این تست‌ها نشان می‌دهد.


پونتو در واقع اولین خودرویی است که در تست‌های تصادف اروپایی هیچ ستاره‌ای به دست نیاورده است. یورو انکاپ می‌گوید هر خودروی تست شده دیگر امن‌تر از پونتو است. نمونه تست شده از نوع 5 درب هاچبک بوده که از پیشرانه 1.2 لیتری 65 اسب بخاری و گیربکس 5 سرعته دستی استفاده کرده و وزن خالص 1030 کیلوگرمی دارد.

این اعداد خود گویا بوده و پونتو برای ایمنی سرنشینان بالغ تنها 51 درصد امتیازات و برای کودکان نیز 43 درصد امتیازات را کسب کرده است. همچنین در بخش سیستم‌های ایمنی هیچ امتیازی برای پونتو کسب نشده است.

پونتو تنها خودروی تست شده در یورو انکاپ نبوده زیرا نسل جدید داچیا داستر، کیا استونیک و ام جی ZS نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و هر سه توانسته‌اند 3 ستاره ایمنی را کسب کنند. البته باید گفت استونیک با استفاده از تجهیزات ایمنی می‌تواند 5 ستاره ایمنی به دست آورد. از دیگر مدل‌های 3 ستاره‌ای این تست‌ها باید به خودروهای آلفارومئو جیولیتا، فورد C-Max، اوپل کارل و DS 3 اشاره کرد.


تویوتا یاریس یکی از خودروهای 5 ستاره‌ای ارزیابی‌های اخیر یورو انکاپ بوده است. دیگر مدل‌های 5 ستاره عبارت‌اند از ب‌ام‌و سری 6 گرن توریسمو، هیوندای کُنا، جگوار اف پیس و کیا استینگر. البته استینگر در تست‌های تصادف انکاپ استرالیا 3 ستاره به دست آورده بود اما مدل‌های فول‌تر، همان 5 ستاره را دارند.

 

pedal

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here