زمانی را که برای اولین بار بامو i3 را دیدید به یاد دارید؟ اولین محصولات الکتریکی بامو ظاهر مرسومی نداشت و طراحی آن بسیار تحت تأثیر ابعاد و موقعیت باتریها و همچنین ابعاد قوای محرکه بود. به منظور اطمینان از اینکه محصولات الکتریکی آینده این برند به زیبایی نمونههای مرسوم امروزی خواهند بود، بامو هماکنون در حال توسعه سلولهای باتری متفاوتی برای خودروهای الکتریکی گوناگونی است.
سدان ها و کوپههای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی BMW دارای سلولهای باتری بلند بکار رفته در شاسی بلندهای الکتریکی شده این کمپانی نخواهند بود. این جداسازی نه تنها تأثیر مثبتی روی طراحی خودروها خواهد داشت بلکه مرکز ثقل محصولات را نیز بهبود خواهد بخشید. ما هنوز هم میخواهیم کوپههای مدرن در مقایسه با شاسی بلندها و کراس اوورها ارتفاع کمتری داشته باشند!
بامو برنامهای برای تولید سلولهای باتری نداشته اما ظاهراً قبلاً تأسیسات تکنولوژی باتری خود را به راه انداخته و در آن سلولهای باتری و نرمافزار کنترل را طراحی میکند. این کمپانی باواریایی میخواهد سلولهای لیتیوم یون با ابعاد گوناگون داشته باشد. در سه سال آینده این خودروساز خودروی پرچمدار الکتریکی خود با نام i9 را عرضه خواهد کرد. این خودرو در دینگولفینگ آلمان تولید میشود.
بامو در سال 2021 شروع به عرضه محصولات الکتریکی شده و مرسوم جدیدی خواهد کرد. این محصولات از دو پلتفرم جدید سود خواهند برد. پلتفرم FAAR در خودروهای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک استفاده خواهد شد درحالیکه پلتفرم بهروز شده CLAR برای مدلهای دیفرانسیل عقب در نظر گرفته میشود. پلتفرمهای جدید این شرکت قادر به پذیرایی از سه مجموعه باتری متفاوت از 60 کیلووات ساعت گرفته تا 120 کیلووات ساعت خواهند بود و محدوده حرکتی 450 تا 700 کیلومتر را ایجاد خواهند کرد.
Bilin
pedal