۲۰۱۸-Mercedes-AMG-GT-C-Roadster-101.jpg

[ad_1]

هم زمان با ظهور مرسدس AMG GT در سال 2014 که به عنوان یک نسل جدیدتر، سبک‌تر و چابک‌تر از مرسدس SLS AMG پا به میدان گذاشته بود، سرانجام حلقه گمشده این شرکت برای رقابت با پورشه 911 کاررا پیدا شد.

مرسدس AMG GT C رودستر
نکته کلیدی درباره این محبوبیت طولانی‌مدت پورشه 911، به تنوع محصولات ارائه شده تحت این نام باز می‌گردد؛ از نسخه پایه گرفته تا مدل 580 اسب بخاری توربو S کابریولت و گل سرسبد آنها یعنی GT3، همه در محبوبیت بیش از پیش این برند سهیم هستند. بنابراین مرسدس هم برای اینکه از این قافله عقب نماند، تصمیم گرفت تا انواع و اقسام طعم دهنده‌ها را چاشنی دست‌پخت GT خود نماید.

مرسدس AMG GT C رودستر
در طی سه سال گذشته، کوپه های AMG بهینه‌سازی های اندکی را تجربه نمودند و توان خروجی آنها تا محدوده 469 و 515 اسب بخار افزایش یافت. اما خط تولید این خودرو در سال 2018 شاهد محصولاتی نظیر GT C کوپه و رودستر جدید با قدرت 550 اسب‌بخار و ارتقای فراگیر پرفورمنس آنها، به همراه مدل ویژه پیست، موسوم به GT R با قدرت 577 اسب بخار، خواهد بود. وجود شش محصول در خط تولید AMG GT موجب می‌شود تا این خودرو با سهولت بیشتری در برابر پورشه 911 قد علم کند؛ اما آیا هر یک از آنها به اندازه کافی خاص هستند تا از عهده این مهم برآیند؟ ما در پی موشکافی از این مسئله هستیم و بدین منظور مدل GT C رودستر جدید را که گمان می‌رود به منظور رقابت تنگاتنگ با پورشه 911 GTS کابریولت طراحی شده است، مورد بررسی قرار می‌دهیم. ممکن است روی کاغذ همه چیز یکسان به نظر برسد اما AMG برگ‌های برنده مختص به خود را در اختیار دارد.

شیطانی در برابر چشم‌ها

انحنای استادانه به کار رفته در طراحی بیرونی این خودرو بسیار چشم نواز است؛ از جلو پنجره پانامریکانا محدب در بخش جلو گرفته تا نمای جذاب قسمت عقب. همانند پورشه 911GTS و شورولت کوروت، GT C در قسمت عقب با افزایش عرض مواجه شده و به دلیل استفاده از لاستیک‌های پهن‌تر، به میزان 2.7 اینچ تغییر پهنا داشته است. سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به صورت استاندارد ارایه شده و تا حداکثر 1.5 درجه کاربرد دارد. رکاب های جانبی و اسپلیترهای فعال جلو درخشش خاصی دارند و البته می‌توانید با هزینه کردن مبلغ 750 دلار و خرید پکیج نایت، از رنگ مشکی براق در این موارد بهره ببرید.

مرسدس AMG GT C رودستر
این خودرو توجه بسیاری از افرادی که چشمشان به آن می‌افتاد را به سمت خود جلب می‌کند و موجب برگشتن سرها به سوی خود می‌شود. افرادی که خودرو را نمی‌دیدند می‌توانستند صدای اگزوز پرفورمنس AMG را که به صورت استاندارد روی این هیولای زیبا نصب شده است، بشنوند. به ویژه اگر حالت S+ در رانندگی برگزیده شود، این غرش بسیار گوشنواز و در عین حال نهیب خواهد بود.

هدف: پورشه 911GTS

این خودرو در پیست، عملکردی نزدیک به رقیب سرسختش یعنی پورشه 911 از خود به نمایش گذاشته است. صفر تا 96km/h را در بازه زمانی 3.3 ثانیه ثبت کرده که 0.3 ثانیه بیش از رکورد 911 است اما در یک زمان مساوی با یکدیگر، به سرعت 160 کیلومتربرساعت دست یافتند که این زمان برابر 7.3 ثانیه است. این درحالیست که مرسدس از اینجا به بعد دست حریفش را خوانده و در سرعت‌های 209 و 241 کیلومتربرساعت، به ترتیب یک و دو ثانیه از هم‌نبرد هموطنش پیش افتاده است.

مرسدس AMG GT C رودستر
با انجام یک سری آزمایش های دیگر به این نتیجه رسیدیم که مرسدس GT C چابک تر از پورشه 911GTS عمل نموده است و البته ارقام مرتبط با تست شتاب مرسدس GT S با قدرت 503 اسب بخار، در حدود 0.1 تا 0.4 نسبت GT C بهتر بوده است. شایان ذکر است که مرسدس GT C از بروزرسانی‌هایی نظیر گیربکس اصلاح شده، توان بیشتر پیشرانه و توزیع بیشتر وزن در عقب، نسبت به GT S بهره برده است. گشتاور 681 نیوتن-متری از دور موتور 1900rpm بدون کوچک‌ترین وقفه ای آماده انجام وظیفه خواهد بود و به خصوص در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس نهایت هیجان را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

مرسدس AMG GT C رودستر
شتاب جانبی این خودرو برابر 1.04 جی است و با فشردن پدال ترمز در حین حرکت با سرعت 112 کیلومتربرساعت، پس از طی مسافت 46 متر به طور کامل متوقف می‌شود. با وجود بهره‌گیری GT C از ترمزهای کربن سرامیکی به ارزش 8950 دلار، عملکرد مدل GT S در ترمزگیری به میزان تقریبی 3 متر، بهتر بوده است.پدال ترمز نیز از همه جهت احساس درجه یکی را منتقل می‌نماید.

مرسدس AMG GT C رودستر
اگرچه در این تست ما پورشه 911GTS را رقیب این خودرو معرفی نمودیم و تا حدودی هم برتری‌های مرسدس را نیز شاهد بودیم اما بایستی به ذکر این نکته بپردازیم که شخصیت این دو با یکدیگر متفاوت است؛ مرسدس با فاصله محوری بیشتر، درب موتور برجسته، موقعیت رانندگی متفاوت و کابین set-back، شخصیتی شبیه به آستون مارتین DB11 دارد و تجربه رانندگی مشابه به آن را ارایه می‌دهد.

مرسدس AMG GT C رودستر
در داخل کابین لوکس GT C حس بسیار ویژه‌ای به انسان القا می‌گردد. چرم ناپا به صورت استاندارد در همه جا حضور دارد اما تریم فیبر کربنی مات که جزیی از پکیج تزییناتی 3150 دلاری است به صورت انتخابی در دسترس مشتریان بوده و به قیمت پایه 158,995 دلاری این خودرو اضافه می‌شود. آپشن های دیگری نظیر: پوشش فیبر کربنی موتور به قیمت 1500 دلار، سیستم صوتی Burmester به ارزش 4500 دلار و کروز کنترل Distronic Plus با قیمت 2250 دلار، نیز قابل سفارش هستند. قیمت نهایی نمونه مورد بررسی برابر با 180,065 دلار است.

در پایان به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که اگر چه از نظر عملکرد، GT C نسبت به 911GTS برتری خفیفی داشته و در عمل کمی سریعتر از آن است، اما هر دو خودرو بسیار قابل احترام هستند و گویا که هرکدام در سیاره‌ای متفاوت توسعه یافته اند.

منبع: caranddriver

[ad_2]
pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید