High-Performance-Sports-Sedans-front-three-quater-in-motion-02.jpg

آخرین بار که آلفا رومئو یک سدان اسپورت واقعی ساخته، پدران ما احتمالاً کودک بوده‌اند. اما حال آلفا رومئو با جولیا کوادروفولیو برگشته و خود را در رقابت مستقیم با سدان‌های اسپرت کادیلاک ATS-V، مرسدس-آام‌گ C63 و ب‌ام‌و M3 قرار داده.

در این بخش از شاخ‌به‌شاخ، هر 4 خودرو حضور دارند. جولیا برای اولین بار وارد شاخ‌به‌شاخ شده و محور اصلی تست ما است. پس از بین سه رقیب دیگر، باید بهترین گزینه را انتخاب کرده و این نماینده‌ی انتخاب‌شده را در برابر جولیا قرار دهیم تا مشخص شود تاج طلایی این سگمنت به چه خودرویی خواهد رسید.

در تست‌های قبل، ب‌ام‌و M3 در مقابل کادیلاک و مرسدس دوام نیاورده و رقابت را به آن‌ها واگذار کرده است. اما حال مدل جدید Competition Pack به این رقابت آورده شده و باید ببینیم آیا این M3 بهبودیافته می‌تواند در برابر رقبا از خود دفاع کرده و جایگاه سنتی خود به‌عنوان بهترین سدان کامپکت اسپورت را دوباره به دست آورد؟

کار را با بررسی مرسدس به‌عنوان اولین خودرو آغاز می‌کنیم.

مرسدس-آام‌گ C63

همان‌گونه که انتظار داریم، مرسدس لوکس‌ترین خودروی حاضر در این رقابت است. اگر قصد خرید سدان کامپکت لوکس با عملکرد خوب داشته باشید و فاکتور لوکس بودن برای شما مهم‌تر از عملکرد اتوموبیل باشد، قطعاً از بین مدل‌های موجود، C کلاس مرسدس را انتخاب خواهید کرد.

در مدل اسپورت AMG نیز، شاخص لوکس بودن برتری محسوسی نسبت به شاخص اسپورت بودن دارد. البته پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری AMG، باقدرت زیادی در سینه‌ی این اتوموبیل می‌تپد و هر راننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد. رانندگی با این اتوموبیل پرفورمنس بسیار لذت‌بخش است. C63 نسبت به کادیلاک و ب‌ام‌و وزن بیشتری دارد. اما قدرت و گشتاور بیشتری نیزتولید می‌کند.

کادیلاک ATS-V

کادیلاک قطعاً به‌اندازه‌ی مرسدس لوکس نیست، اما در عوض صدایی که از اگزوز آن شنیده می‌شود، به‌صورت دیوانه‌واری رضایت‌بخش است. حمله‌ی این اتوموبیل به پیچ‌ها شگفت‌انگیز است. این فرزند بخش ویژه‌ی V شرکت کادیلاک در پیچ همانند تمام اتوموبیل‌های 4 چرخ محرک پایداری خوبی دارد، اما کنترل چرخ‌های جلو کاملاً در اختیار راننده قرار دارد و کم فرمانی شایع در اتوموبیل‌های 4 چرخ محرک، در این اتوموبیل دیده نمی‌شود.

ATS-V از دامپرهای مغناطیسی در سیستم تعلیق خود سود می‌برد، شاسی عالی آن، به همراه کنترل کامپیوتری هوشمند هر 4 تایر، از به وجود آمدن مشکلات دینامیکی جلوگیری کرده و همیشه اتوموبیل را در بهترین حالت دینامیکی قرار می‌دهد؛ پس با خیال راحت پای راست خود را به پدال بفشارید. ATS-V در مقایسه با مرسدس یک اتوموبیل لوکس نیست، اما تلاش‌های مهندسان کادیلاک در نوربرگ‌رینگ به ثمر نشسته و اتوموبیلی عالی برای رانندگی خشن در پیست است. این اتوموبیل پیست را با قدرت به چالش می‌کشد، اما لذت رانندگی آن نسبت به مرسدس و ب‌ام‌و در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

ب‌ام‌و M3 Competition Pack

اما بالاخره به M3 Competition Pack می‌رسیم. سواری این اتوموبیل بیشتر به مدل M4 GTS نزدیک است تا مدل‌های معمولی M3. البته باید خاطرنشان کرد این مدل از M3 نسبت به مدل معمولی، از وزن کمتر، قدرت بیشتر سود می‌برد. انتقال قدرت به سطح جاده نسبت به مدل معمولی M3، بهبود قابل‌توجهی داشته و لاستیک‌های عقب چسبندگی خوبی به پیست دارند. صدای موتور 6 سیلندر 3 لیتری آن بهتر از بقیه موتورهای 6 سیلندر است. این‌ها تنها بخشی از بهبودهایی است که ب‌ام‌و در این مدل ایجاد کرده.

در ب‌ام‌و M3 Competition Pack می‌توانید همانند کادیلاک ATS-V پیست را به چالش بکشید؛ اما برخلاف کادیلاک که سیستم‌های هوشمند کامپیوتری بیشتر کارها را انجام می‌دهند، در ب‌ام‌و بیشتر کارها بر عهده‌ی راننده است. پس راننده‌های واقعی علاقه‌ی بیشتری به M3 خواهد داشت. درواقع ب‌ام‌و بهبود بسیاری در باطن این مدل ایجاد کرده و آن را به اتوموبیلی بسیار بهتر تبدیل کرده، سواری آن در پیست و خارج از پیست نسبت به مدل معمولی کاملاً ارتقایافته و بسیار اسپورت حس می‌شود. ازنظر برگزارکنندگان این تست، ب‌ام‌و برای رانندگی اتوموبیل بهتری است. درواقع این مدل، برگزارکنندگان تست را شگفت‌زده کرد. به نظر می‌رسد M3 دوباره به جایگاه واقعی خود برگشته است.

آلفارومئو جولیا کوادروفولیو

درست در زمانی که انتظار نداشتیم، آلفا رومئو با کمک مهندسان فراری و استفاده از موتور فراری کالیفرنیا سدانی خارق‌العاده تولید کرد. موتور جولیا کوادروفولیو همان موتور 8 سیلندر فراری کالیفرنیاست که 2 سیلندر از آن کاسته شده. شاسی عالی این مدل نیز حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و جزء بهترین‌ها است. حاصل دست‌پخت فراری و آلفا رومئو، بسیار خوب از آب درآمده و واقعاً تحسین‌برانگیز است.

پیشرانه‌ی 2.9 لیتری 505 اسبی مدل کوادروفولیو، به گیربکس اتوماتیکی با ضریب کوتاه دنده‌ها وصل شده که 8 دنده را به بهترین شکل ممکن جابه‌جا می‌کند. ترمزها برای رانندگی جسور بسیار مناسب هستند، اما در رانندگی شهری ممکن است برای متوقف کردن اتوموبیل اندکی خشن به نظر برسند. هندلینگ جولیا کوادروفولیو، شما را به یاد فراری خواهد انداخت و به اعتقاد مجریان ازنظر دینامیکی، جولیا اتوموبیل کاملی است. درواقع در این خودرو، با یک فراری سدان روبرو هستیم.

باید دید کدام سدان کامپکت اسپورت درنهایت پیروز این رقابت خواهد شد. نظر شما چیست؟ شما اگر در جایگاه انتخاب بودید، کدام اتوموبیل را انتخاب می‌کردید؟

 

pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید