یکی از مهمترین اشتباهات مدیران مخصوصاً در کسب و کارهای سنتی این است که برای خودشان به عنوان یک مدیر کسب و کار حقوقی را در نظر نمیگیرند و یا اینکه مالک، ملک کسب و کارشان هستند و هزینه اجاره ملک را در مخارج کسب و کارشان و هزینهها حساب نمیکنند. به این موضوع دقت کنید که به عنوان مثال کسب و کاری وجود دارد که دارای ۴۰ میلیون تومان درامد و ۲۰ میلییون تومان سود است. در برخی از موارد اگر دقت کنیم میبینیم که این مدیر اگر اجاره ملک و حقوق خودش را کنار بگذارد اصلا سودی به دست نیاورده است. و تنها دارای این توهم و فکر است که سودی را به دست اورده است.
حقوق مناسب برای مدیران
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آقای تیموری حقوق یک مدیر را چگونه میتوانیم تعیین کنیم؟ من کمترین میزان حقوق مدیران را میخواهم به شما بگویم. ببینید یک مدیر در شهر تهران کمترین میزان حقوق و دریافتیاش باید ۶ میلیون تومان باشد. کسی که مدیریت کسب و کار خودش را بر عهده دارد و در حال مدیریت کسب و کار خودش است در کمترین حالت باید ۶ میلیون تومان درآمد داشته باشد.
در کلان شهرها این حقوق میتواند بین ۴-۵ میلیون تومان باشد و در شهرهایی که جمعیت پایینی دارند این حقوق باید بین ۳-۴ میلیون تومان باشد.ولی برای تعیین حقوق مدیران سقفی نمیتوان در نظر گرفت چرا که تعدادی از مدیران اینقدر مهارت دارند که میتوانند برای مثال برای خودشان حقوق ۲۰ میلیون تومانی در نظر بگیرند. نکته مهم اینجاست که شما به عنوان یک مدیر باید از سودتان حقوق خود و اجاره ملکتان را کم کنید.
سه دوره در کسب و کارها
ببینید ما در کسب و کارها ۳ دوره داریم. یک دوره به این شکل است که شما باید کسب و کارتان را ترک کنید یا به عبارت دیگر دوره کسب و کار شما گذشته است. به این دوره خروج از کسب و کار میگویند. یک دوره هم دوره رقابت است که در رکود اقتصادی این دوره وجود خواهد داشت که شما باید بیزینس خود را حفظ کنید که رقبا حذف شوند و شما بتوانید در سالهای آینده بیشتر رشد کنید. و دوره دیگر نیز دوره پیشرفت کسب و کار شما است و اکثر مدیران این دید را دارند که ما باید همیشه پیشرفت کنیم در حالی که نه میتوانند کسب و کارشان را حفظ کنند و نه می میتوانند از کسب و کار خروج کنند.
۹۷ سال خاصی برای کسب و کارها است
ببیینید این یک تصمیمگیری است، مدیرانی که تجربه بیزینس در دهههای گذشته را دارند میدانند که سال ۹۷ یک سال خاص است ما هر سال تعدادی از مدیران را میبینیم که میگویند امسال نسبت به سالهای گذشته وضعیت بدتر شده است. سال ۹۷ سالی است که مدیران حس میکنند که سال بسیار خاصی است و دچار مشکلات بسیاری خواهند شد پس باید یک مقدار رفتارمان را اصولیتر بکنیم تا دچار مشکلات کمتری بشویم.
اقدامات لازم برای کاهش مشکلات
اول از همه باید این دو کار را انجام دهید به این صورت که اگر مالک کسب و کار خودتان هستید باید اجاره ملک را از سودتان کم کنید و همچنین برای خودتان به عنوان مدیر یک دریافتی را در نظر بگیرید، در این حالت است که متوجه خواهید شد که واقعا چقدر سود به دست میاورید. در این حالت فکر شما بهتر کار خواهد کرد. به این موضوع فکر کنید که به نظر شما مهمترین کار یک مدیر چه چیزی است؟
جوابهای مختلفی ممکن است به ذهن شما بیاید اما من میگوییم مهمترین کار یک مدیر در کسب و کار فکر کردن است. فکر کردن در مورد شاخههای یک کسب و کار مانند بازاریابی، فروش، زیرساخت و … مهمترین کار یک مدیر است. یعنی یک مدیر باید بر روی مجموعهسازی و سیستمسازی کار کند که تمامی این موارد نیازمند تفکر است. به عنوان یک مدیر یک پروسه شش ماهه را در نظر بگیرید و ساختار کسب و کار خود را تغییر بدهید و باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید. رسیدن به این هدف از انجام همین کارهای کوچک شروع میشود. فکر درست، تصمیمات کوچک و سپس تصمیمات بزرگ شما هستند که باعث پیشرفت کسب و کار شما خواهند شد.
چگونه به عنوان یک مدیر درست فکر کنیم
دوستان مهمترین کار یک مدیر این است که فکر کند و مهمترین نکته برای اینکه بتوانند درست فکر کند و درست تصمیم بگیرد این است که اطلاعات کامل و مناسبی در حوزههای مختلف داشته باشد. مانند تبلیغات، سیستمسازی، استراتژی، استخدام و اخراج و …. . ما در کانال هوش مالی مدیران اطلاعاتی را به شما میدهیم که بتوانید رشد کنید و جزء برترین مدیران در صنف خودتان بشوید.
نتیجه گیری
از این به بعد سعی کنید مطالب آموزشی این کانال را به خوبی ببینید و حتماً اگر دوستی دارید که مدیر است این مطالب را برایش ارسال کنید و حتماً اگر اپلیکیشن هوش مالی را دانلود نکردید و بر روی گوشی خود ندارید حتما این اپلییکیشن را دانلود کنید چرا که در انجا کانال هوش مالی مدیران وجود دارد که در انجا تعامل بسیار زیادی نیز برقرار است. ما میتوانید در کنار هم کاری کنیم که به اوج مدیرت در هر صنفی که فعالیت میکنیم برسیم.