راه-اندازی-کسب-و-کار-جدید
راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار اصول مهمی دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. در اینجا خواهید آموخت که چگونه هنگام راه اندازی کسب و کار ریسک را کمتر کنیم. طبق اصول توصیه شده  کسب و کار خود را راه اندازی کنید تا درصد شکست و ورشکستگی شما هم بسیار کاهش یابد. 

 محصول و خدمات:

محصول و خدمات

از قدیم به ما می گفتند که اگر محصول با کیفیت تری را به دیگران ارائه دهید، فروش بیشتری هم خواهید داشت. امروزه به این نکات می توان بسیار روشن تر و واضح تر نگاه کرد. چون امروزه اکثراً تلاش می کنند که کیفیت کار خوبی را ارائه دهند. اما اینکه فقط محصول شما کیفیت خوبی داشته باشد، کافی نیست.

مطالب خواندنی : ایده های غیرمعمول ، انقلابی در آفرینش

خدماتی که شما ارائه می دهید نسبت به رقیبانتان هم بسیار مهم است. امروزه همه کسب و کارها برای رقابت محصول و خدمات خود را به گونه ای خاص ارائه می دهند. حتی اگر شما کالایی که رائه می دهید را با یک بسته بندی متفاوت به دست مشتری برسانید موفقیت شما به مراتب بیشتر خواهد شد یا یک سری خدمات را به صورت رایگان ارائه دهید. پس اگر مزیت رقابتی ایجاد کنید، بدون شک کار شما خاص تر، فروشتان بیشتر و مشتری راضی تر خواهد بود.

رسانه های تبلیغاتی:

رسانه های تبلیغاتی

بعد اینکه در کسب و کار خود مزیت ایجاد کردید و محصول و خدمات خوبی را ارائه دادید، اگر رسانه قویی برای تبلیغات نداشته باشید، مشتری هم متوجه برند شما، کسب و کار و محصولات و خدمات شما نخواهد شد و نخواهد دانست چگونه برای شما هزینه کند.

راه اندازی کسب و کار
راه اندازی کسب و کار
راه اندازی کسب و کار
راه اندازی کسب و کار

مهمترین اصل در راه اندازی کسب و کار، رسانه های تبلیغاتی هستند. هر چه بیشتر باشد بهتر است. هر چه تبلیغات رسانه ای شما بیشتر باشد، کسب و کارتان راحت تر به دیگران معرفی شده و به سمت شما جذب می شوند. طبق گفته جی.کارل.لونسن:

هر چقدر مردم تبلیغات شما رو بیشتر ببینن، احتمال اینکه از شما خرید کنند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند، خیلی بیشتر خواهد بود.

شما چند رسانه تبلیغاتی برای بیزینس خود دارید؟ در کل ما در دنیای کسب و کار ۴۰ رسانه تبلیغاتی داریم اما از بین این ۴۰ مورد، تنها ۳ مورد است که بیشترین بازدهی را دارد و شامل تبلیغات در تلگرام، اینستاگرام و وب سایت است. 

مخاطبین هدف:

مخاطبین هدف

بعد از اینکه رسانه های تبلیغاتی خود را انتخاب کردید و تبلیغات در آن ها شروع شد، حالا باید مخاطب هدف خود را تعیین کنید. مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟ افرای که هدف اصلی شما باید ارائه محصول و خدمات به آنها باشد. ابتدا باید تعیین کنید که محصول یا خدمات شما نیاز چه گروهی از افراد هست؛ کودکان؛ زنان، مردان، افراد مسن، مدیران و غیره. فقط سعی کنید مخاطبین هدف خود را از بین گروه سنی انتخاب کنید که تعداد بیشتری داشته باشد برای مثال مخاطب هدف خود را متولدین دهه ۲۰ قرار ندهید.

چند نکته مهم درباره کسب و کار:

چند نکته مهم درباره کسب و کار

از نکات مهمی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد به دقت درس بگیرید، آنها را به کار گرفته و نتیجه حاصل شده را از نزدیک ببینید. 

  1. کاهش ریسک:

    هنگام شروع کسب و کار ریسک باید بسیار پایین باشد. برای تبلیغات نباید هزینه های هنگفت پرداخت کنید.

  2. محیط کاری ارزان قیمت: 

    نیازی نیست در همان ابتدا دفتر کار بسیار شیک و تجملاتی در بهترین مکان شهر خود داشته باشید.

  3. نیروی کار ارزان:

    اگر می خواهید درصد ضرر خود را کاهش دهید از نیروی کار ارزان قیمت استفاده کنید. تا حد امکان هزینه ها را کم کنید.

  4. استفاده از نیروهای متخصص:

    اعتماد به نفس داشته باشید. هنگامی که کار خود را به افراد متخصص می سپاری با اعتماد به نفس بالا رفتار کنید. کارهای تخصصی خود را به افراد متخصص بسپارید تا به صورت دورکاری با شما همکاری داشته باشند.

  5. برون سپاری کنید:

    برون سپاری یعنی یک سری از کارهای خود را به دیگران بسپارید که برای شما انجام دهند و در قبال آن دستمزد دریافت کنند که این ویژگی مدیران است. البته این را هم بدانید بعضی اوقات در ابتدای کار لازم هست که شما حتی به جای چندین نفر کار کنید.

  6. داشتن چهارچوب قانونی:

    سعی کنید طبق چهاچوب خاصی پیش رفته و قوانین خود را داشته باشید. پرداخت دستمزد و پاداش همگی روی اصول خاص کاری و مدیریتی خودتان باشد.

  7. مشخص کردن نوع خدمات:

    تصمیم بگیرید که کسب و کار شما میخواهد چه محصول و خدماتی را ارائه دهد و در شرایط مختلف اقتصادی این کار به نفع شماست.

  8. داشتن سایت:

    کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنید و مثل خیلی از افراد دیگر تنها برای اعتبار این کار را نکنید بلکه به فکر درآمد بیشتر باشید. 

هفت نکته مهم برای راه اندازی کسب و کار که اگر ندانید . . .

چند اصل مهم درباره کسب و کار:

چند اصل مهم درباره راه اندازی کسب و کار

در اینجا چندین اصل مهم درباره کسب و کار و راه اندازی آن برای شما شرح خواهیم داد، که توجه به آن ضروریست:

  1. داستان شروع کسب و کار:

    راه اندازی کسب و کار شما چه داستانی دارد؟ کسب و کار شما از کجا شروع شد؟ برای کسب و کار خود یک داستان داشته باشید چون باید در آینده کار خود را به دیگران معرفی کنید. 

  2. نام برند:

    نام تجاری یا همان برند شما خیلی مهم است. درباره برندسازی اطلاعات کامل قبلاً ارائه شده است.

  3. لوگوی برند:

    لوگوی برند شما بسیار با اهمیت است. همیشه برای طراحی آن زمان بگذارید و با عجله این کار را انجام ندهید. در طی چندین سال سعی کنید در لوگوی خود تغییرات جزئی دهید تا دیگران از دیدن آن خسته نشوند.

  4. شعار تبلیغاتی:

    شعار تبلیغاتی جذاب در ذهن مشتری بر جای می ماند، برای خود یک شعار جذاب داشته باشید. شعار تبلیغاتی را برای خود انتخاب کنید که بعد از گذشت مدت ها در ذهن مشتری نقش بسته باشد. 

اینفوگرافی راه اندازی کسب و کار:

اینفوگرافی راه اندازی کسب و کار

Bilin

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here