۲۰۱۸-mazda6.jpg

مزدا و تویوتا از همکاری طولانی‌مدت خود لذت خواهند برد. این همکاری شامل ساخت کارخانه بزرگ ۱٫۶ میلیارد دلاری در شما آلاباما می‌باشد. درحالی‌که این همکاری نشانه‌ای از آغاز فرایند ادغام دو شرکت به شمار می‌رود اما مدیرعامل مزدای آمریکای شمالی سریعاً این ایده را خاموش کرده و خط بطلانی بر شایعه احتمال تبدیل مزدا به زیر شاخه فرعی تویوتا کشیده است.


ماساهیرو مورو گفته که این دو کمپانی برنامه‌ای برای ادغام ندارند. برنامه‌های مزدا برای حفظ استقلال خود همچنان به قوت خود باقی مانده اما این دو خودروساز به همکاری با یکدیگر در توسعه محصولات و تکنولوژی‌های جدید ادامه خواهند داد.


مورو همچنین در دیترویت درباره آینده خودروهای الکتریکی و سلول سوختی نیز صحبت کرده و گفته که این تکنولوژی‌ها به اندازه آینده خود خودروها مهم هستند. البته مزدا هنوز هم باور دارد پیشرانه‌های احتراق داخلی می‌توانند به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته در تکنولوژی حداقل یک دهه دیگر نیز دوام بیاورند.


مورو می‌گوید:

این مهندسی خالص پیشرانه احتراق داخلی و راه مزداست. این پیشرانه‌ها به مدد تکنولوژی‌های جدید در آینده بهتر نیز خواهند شد. همان‌گونه که جامعه و زمان به پیش می‌رود مزدا نیز همین‌گونه خواهد بود.

مزدا CX-5 مدل 2018
بخشی از استراتژی جدید مزدا استفاده از تکنولوژی اسکای اکتیو X است. پیشرانه‌ای که بدون استفاده از جرقه احتراق دارد همین آگوست گذشته معرفی شد و اولین قدم‌ها به سوی استراتژی پایدار زوم زوم ۲۰۳۰ به شمار می‌رود. برنامه یاد شده همچنین شامل معرفی تکنولوژی خودران و تلاش کلی برای کاهش میزان متوسط دی‌اکسید کربن تا ۵۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ و کاهش ۹۰ درصدی تا سال ۲۰۵۰ می‌باشد.


مورو در نهایت اعلام می‌دارد:

با تکنولوژی‌های جدید نهان در پیشرانه اسکای اکتیو X مزدا خودرویی را در سال ۲۰۱۹ و با استفاده از تکنولوژی مذکور به بازار عرضه خواهد کرد. ما انتظار داریم با این پیشرانه کاهش مصرف سوخت ۲۰ تا ۳۰ درصدی را نسبت به بهترین‌های صنعت داشته باشیم.

 

pedal

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here