کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت. در دوئل قبلی این گروه دو کراس‌اوور فرانسوی یعنی پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C4 کاکتوس باهم به رقابت پرداختند. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۳۴۲ رأی به ثبت رسیده است که C4 کاکتوس توانست با دریافت ۸۶۱ عدد از آن‌ها و کسب ۶۴ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که ۲۰۰۸ موفق به کسب ۴۸۱ رأی شده است. حال امروز هشتمین دوئل گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت بین دو کراس‌اوور ژاپنی یعنی میتسوبیشی ASX و مزدا CX-3 برگزار شده است.

سانگ‌یانگ تیوولی

سوزوکی ویتارا

مزدا CX-3

میتسوبیشی ASX

سوزوکی ویتارا

؟

نیسان ترانو

رنو داستر

سوبارو XV

هوندا BR-V

نیسان ترانو

؟

جیپ رنگید

فیات ۵۰۰X

نیسان جوک

فورد اکواسپرت

جیپ رنگید

؟

پژو ۲۰۰۸

سیتروئن C4 کاکتوس

هوندا HR-V

تویوتا C-HR

؟

تویوتا C-HR

شورلت ترکس

اوپل موکا

اشکودا یتی

فیات ۵۰۰L

شورلت ترکس

؟

کیا سول

لادا ایکس‌ری

رنو کپچر

اوپل کراسلند

؟

؟

سئات آرونا

فولکس‌واگن T-Roc

هیوندای کُنا

کیا استونیک

؟

؟

نیسان کیکس

هیوندای کرتا

سیتروئن C3 ایرکراس

ام‌جی ZS

نیسان کیکس

؟

مزدا CX-3

مزدا برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۴ کراس‌اوور جدید CX-3 را رونمایی کرد. این خودرو که کوچک‌ترین کراس‌اوور مزدا محسوب می‌شود و در جایگاهی پایین‌تر از CX-5 قرار می‌گیرد، با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد. همچنین این کراس‌اوور ساب‌کامپکت ژاپنی از اواخر سال ۲۰۱۵ با مدل ۲۰۱۶ در ایالات‌متحده عرضه یا در اصل جایگزین مزدا ۲ در این کشور شد. CX-3 با دو پیشرانهٔ مختلف در بازارهای جهانی عرضه می‌گردد که هردو از نوع چهار سیلندر و از سری اسکای‌اکتیو هستند. یکی از این موتورها دیزلی دیگری بنزینی است که ما برای این دوئل موتور بنزینی را انتخاب کرده‌ایم. این یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. CX-3 مانند اکثر کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت در حالت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌گردد ولی امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. این ماشین هم‌اکنون در کارخانه‌های مختلفی در ژاپن، تایلند و اندونزی به تولید می‌رسد درحالی‌که تا پایان ماه نوامبر در ایالات‌متحده نزدیک به ۱۵ هزار دستگاه فروش داشته است.

میتسوبیشی ASX

ASX برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ معرفی شد و کار خود را به‌عنوان یک ام‌پی‌وی کوچک آغاز کرد. این رویه در نسل دوم که در سال ۱۹۹۷ به بازار آمد نیز ادامه یافت اما اوضاع در نسل سوم کاملاً تغییر کرد چراکه ASX در این نسل به یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت تبدیل شد. نسل سوم این ماشین که روی پلت‌فرم GS میتسوبیشی ساخته شده است، با پژو ۴۰۰۸ و سیتروئن C4 ایرکراس اشتراکات زیادی دارد. این نسل برای اولین بار رسماً در بازار داخلی ژاپنی در فوریهٔ ۲۰۱۰ رونمایی شد. این کراس‌اوور ژاپنی در ژاپن و کانادا با نام RVR، در اروپا و آمریکای جنوبی با نام ASX و در ایالات‌متحده با نام اوتلندر اسپرت عرضه می‌شود. میتسوبیشی برای ASX پیشرانه‌های مختلفی را ارائه می‌کند که ما به جهت هماهنگی با رقیب هم‌وطنش در این دوئل پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی آن‌را انتخاب کرده‌ایم؛ اما نسل سوم ASX نزدیک به هشت سال است که روی خط تولید قرار دارد و تقریباً سالخورده شده است ولی بااین‌حال میتسوبیشی چندین بار اقدام به فیس‌لیفت و به‌روزرسانی آن کرده که آخرین آن‌ها برای مدل ۲۰۱۸ صورت گرفته است. این ماشین تا پایان ماه نوامبر در ایالات‌متحده نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه فروش داشته است.

مشخصات فنی

مزدا CX-3

میتسوبیشی ASX

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۱۹۸ نیوتن متر ۱۹۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۸٫۱ ثانیه ۹٫۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶٫۳ ثانیه ۱۷٫۵ ثانیه
مصرف سوخت ۸ لیتر (ترکیبی) ۹ (ترکیبی)
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم ۱۴۹۰ کیلوگرم
طول ۴٫۲۷ متر ۴٫۳۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲٫۵۷ متر ۲٫۶۷ متر
حجم صندوق بار ۳۵۰ لیتر ۴۱۵ لیتر
قیمت پایه ۲۰,۹۰۰ دلار ۲۰,۶۹۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

pedal

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here