Audi-R8-VS-Lamborghini-Huracan-1.jpg

[ad_1]در ادامهٔ برگزاری دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به یکی از جذاب‌ترین گروه‌ها یعنی گروه سوپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه دو سوپراسپرت آمریکایی یعنی دوج وایپر و شورلت کوروت در برابر یکدیگر قرار گرفتند که طی آن درمجموع تعداد 1766 رأی به ثبت رسیده است. در نظرسنجی سایت، وایپر با اخلافی جزئی جلوتر است اما در تلگرام این کوروت است که با اختلاف بیشتری بالاتر قرار دارد. بدین ترتیب نهایتاً با احتساب آراء هردو نظرسنجی، شورلت کوروت با کسب 906 رأی یا 51 درصد از کل آراء و اختلافی جزئی بر دوج وایپر با 860 رأی پیروز می‌شود. امروز اما در ششمین دوئل گروه سوپراسپرت‌ها، دو سوپراسپرت هم‌خانواده یعنی لامبورگینی اوراکان و آئودی R8 در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ب‌ام‌و i8

هوندا NSX

شورلت کوروت

دوج وایپر

؟

شورلت کوروت

آئودی R8

لامبورگینی اوراکان

فراری 812

لامبورگینی اونتادور S

؟

لامبورگینی اونتادور S

مک‌لارن 720S

فراری 488

فراری کالیفرنیا

مک‌لارن 570

مک‌لارن 720S

فراری کالیفرنیا

نیسان GT-R

فورد GT

مرسدس-آام‌گ GT

پورشه 911

؟

مرسدس-آام‌گ GT

آستون‌مارتین ونتیج

جگوار F تایپ

؟

لامبورگینی اوراکان

لامبورگینی در نمایشگاه ژنو 2014 از جانشین مدل پرفروش گالاردو با نام اوراکان پرده‌برداری کرد. این سوپراسپرت جدید که از سه‌ماههٔ دوم سال 2014 به بازار آمد، با کد LP610-4 شناخته می‌شود که مثل دیگر محصولات لامبورگینی، عدد 610 به قدرت و عدد 4 به چهارچرخ محرک بودن آن اشاره دارد. لامبورگینی در این سوپراسپرت نیز مانند گالاردو از یک پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده کرده که با آئودی R8 مشترک است. همان‌طور که از کد اوراکان مشخص است، این موتور 610 اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که 560 نیوتن متر هم گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. اوراکان همانند سلفش در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر تولید می‌شود. همچنین لامبورگینی در سال 2016 مدل دیگری از اوراکان را هم با کد LP580-2 معرفی نمود که از همان پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 استفاده می‌کند اما قدرت آن به 580 اسب بخار کاهش یافته و نیروی تولیدی آن فقط به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. همچنین این نسخهٔ ارزان‌تری از اوراکان بشمار می‌رود به‌نحوی‌که با قیمت 201 هزار دلار، حدود 40 هزار دلار از مدل LP610-4 ارزان‌تر است. در نمایشگاه ژنو امسال نیز عضو دیگری بنام LP640-4 پرفورمانته به خانوادهٔ اوراکان اضافه شد که وزن کمتر و قدرت بیشتری معادل 640 اسب بخار دارد و مدتی هم توانست رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست نوربرگ‌رینگ را بنام خود ثبت کند؛ بنابراین هم‌اکنون اوراکان در پنج نسخهٔ مختلف تولید می‌شود. این سوپراسپرت ایتالیایی همچنین موفق شد عنوان سوپراسپرت سال 2014 مجلهٔ تاپ گیر را به دست آوَرَد.

آئودی R8

آئودی با معرفی کانسپتی بنام لمانز کواترو در نمایشگاه ژنو 2003 پیش‌نمایشی از یک سوپراسپرت تولیدی را ارائه نمود. سپس نسخهٔ تولیدی این ماشین با نام R8 در نمایشگاه پاریس 2006 رونمایی شده و بدین ترتیب آئودی برای اولین بار پای به دنیای سوپراسپرت‌ها گذاشت. نسل اول R8 با دو پیشرانهٔ مختلف شامل یک واحد 4.2 لیتری V8 و یک نمونهٔ 5.2 لیتری V10 عرضه می‌شد که دومی با لامبورگینی گالاردو مشترک بود. نسل اول این سوپراسپرت آلمانی با تجربهٔ یک فیس‌لیفت و به‌روزرسانی در سال 2012 و همین‌طور عرضهٔ نسخه‌های مختلف تا سال 2015 روی خط تولید بود تا اینکه نوبت به نسل دوم رسید که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2015 رونمایی شد. این نسل اما برخلاف نسل قبلی صرفاً با یک پیشرانه عرضه می‌شود و خبری از موتور هشت سیلندر نیست. همان‌طور که اشاره شد، پیشرانهٔ R8 با لامبورگینی اوراکان مشترک است که این یعنی در سینهٔ آن همان نیروگاه 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی قرار دارد؛ اما این موتور خود در دو نسخهٔ معمولی و پلاس ارائه می‌شود. نسخهٔ اول 540 اسب بخار قدرت دارد اما R8 V10 Plus از لحاظ خروجی پیشرانهٔ دقیقاً با اوراکان LP610-4 برابر است و 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو بازهم دقیقاً مشابه اوراکان توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته آئودی یک نسخهٔ تمام الکتریکی از R8 را هم تولید کرد که 455 اسب بخار قدرت داشت اما چندی پیش تولید آن به دلیل عدم استقبال پایان یافت. این سوپراسپرت آلمانی هم‌اکنون در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر تولید می‌شود.

مشخصات فنی

لامبورگینی اوراکان

آئودی R8 V10 Plus

ترکیبموتور وسطموتور وسط
پیشرانه5.2 لیتری V105.2 لیتری V10
تنفسطبیعیطبیعی
قدرت610 اسب بخار610 اسب بخار
گشتاور560 نیوتن متر560 نیوتن متر
گیربکس7 سرعته دوکلاچه7 سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
شتاب صفرتاصد2.5 ثانیه2.9 ثانیه
مسافت 400 متر10.4 ثانیه10.9 ثانیه
حداکثر سرعت340 کیلومتر بر ساعت330 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت13 لیتر (ترکیبی)13 لیتر (ترکیبی)
وزن1542 کیلوگرم1671 کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت2.5 کیلو بر اسب بخار2.7 کیلو بر اسب بخار
طول4.46 متر4.42 متر
فاصلهٔ محوری2.62 متر2.65 متر
قیمت پایه241,945 دلار192,450 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[ad_2]
pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید