Audi-A3-VS-Alfa-Romeo-Giulietta.jpg

[ad_1]

امروز هم مثل روزهای گذشته با قسمت دیگری از دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال با شما هستیم. در چند قسمت قبل‌تر از این دوئل به‌طور کامل توضیح دادیم که بنا به دلایلی برای هاچ‌بک‌های سگمنت C یا همان کامپکت، گروهی کلی تأسیس کرده‌ایم که خود شامل سه زیرگروه هاچ‌بک‌های کامپکت، هاچ‌بک‌های کامپکت اسپرت و هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس می‌شود. در همان دوئل مذکور اولین دوئل از زیرگروه هاچ‌بک‌های کامپکت برگزار شد و حالا امروز اولین دوئل زیرگروه هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس را هم برگزار می‌کنیم که بین آلفارومئو جولیتا و آئودی A3 است.

آئودی A3

آلفارومئو جولیا

مرسدس بنز A کلاس

اینفینیتی Q30

؟

؟

ب‌ام‌و سری 1

ولوو V40

لکسس CT

دی‌اس 4

؟

؟

آئودی A3

آئودی برای اولین بار در سال 1996 نسل نخست هاچ‌بک A3 را معرفی کرد. این خودرو که در دو نسخهٔ سه‌در و پنج‌در به تولید می‌رسید، بر روی پلت‌فرم A4 گروه فولکس‌واگن ساخته شده بود که با خودروهای فراوانی از این گروه همچون هاچ‌بک‌های کامپکت فولکس‌واگن گلف و سئات لئون مشترک بود. سپس نمایشگاه ژنو 2003 جایی بود که آئودی نسل دوم A3 را برای اولین بار رونمایی نمود. در این نسل برای اولین بار نسخهٔ کابریولت نیز به خانوادهٔ A3 اضافه شد. این هاچ‌بک لوکس آلمانی اما هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که اولین بار در نمایشگاه ژنو 2012 رخ نشان داد. این نسل روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که همچنان با گلف و لئون و دیگر محصولات گروه فولکس‌واگن همچون اشکودا اکتاویا مشترک است. همچنین در این نسل نسخهٔ سدان هم به‌عنوان چهارمین عضو به خانوادهٔ A3 اضافه شد. این مدل برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2013 رونمایی گردید. نسل کنونی A3 برای مدل 2017 فیس‌لیفتی را تجربه کرد که نمایی جلویی آن‌را به برادر بزرگ‌ترش یعنی سدان A4 شبیه کرده است. این خودرو هم‌اکنون در مدل‌های بسیار متنوع و با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها به بازار عرضه می‌شود که در بین آن‌ها نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی بنام E-Tron و دوگانه‌سوز CNG با نام G-Tron هم وجود دارد. در صدر خانوادهٔ A3 نیز مدل‌های اسپرت و عملکردی S3 و RS3 قرار گرفته‌اند. در این دوئل اما به جهت هماهنگی با رقیب ایتالیایی، پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ TFSI برای A3 انتخاب شده است که 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط گیربکس‌هایی چون یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما برای موتورهای قوی‌تر امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو هم وجود دارد.

آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو برای اولین بار در سال 1954 از نام جولیتا برای یک خودروی کامپکت دیفرانسیل عقب استفاده کرد که در نسخه‌های گوناگونی چون سدان و کوپه تا سال 1965 تولید شد. سپس برای چند سال خبری از این نام در سبد محصولات آلفارومئو نبود تا اینکه در سال 1977 برای دومین بار از این نام برای یک سدان بزرگ دیفرانسیل عقب استفاده شد. این ماشین نیز تا سال 1985 به تولید رسید و پس‌ازآن دوباره نام جولیتا از سبد محصولات آلفارومئو کنار رفت تا اینکه نهایتاً این نام برای سومین بار در سال 2009 مورداستفاده قرار گرفت اما این بار جولیتا در قامت یک هاچ‌بک کامپکت دیفرانسیل جلو بازگشت. این خودرو روی پلت‌فرم کامپکت گروه فیات ساخته شده که با خودروهایی از این گروه خودروسازی مانند لانچیا دلتا مشترک است. جولیتای کنونی از سال 2009 تاکنون همچنان در یک نسل در حال تولید است اما طی این سال‌ها دو بار مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار گرفته که تغییرات ظاهری جزئی را برای آن به همراه داشته است. جولیتا اما برخلاف آئودی A3 صرفاً در یک نسخهٔ پنج‌در به تولید می‌رسد. این هاچ‌بک لوکس ایتالیایی هم‌اکنون با چهار پیشرانهٔ مختلف شامل دو نمونهٔ بنزینی و دو نمونهٔ دیزلی به بازار عرضه می‌شود. لیست موتورهای بنزینی از یک واحد 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آغاز می‌گردد که خود در سطوح قدرت مختلفی ارائه می‌شود. برای این دوئل به جهت هماهنگی کامل با رقیب آلمانی، نسخهٔ 150 اسب بخاری همین پیشرانه انتخاب شده است. همچنین همین موتور در یک نسخهٔ دوگانه‌سوز LPG هم ارائه می‌شود که 120 اسب بخار قدرت دارد. در صدر مدل‌های جولیتا نیز مدل Veloce قرار دارد که به یک پیشرانهٔ 1.7 لیتری بنزینی توربو با 240 اسب بخار قدرت مجهز است. تمامی مدل‌های جولیتا صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شوند.

مشخصات فنی

 

آئودی A3

آلفارومئو جولیتا

پیشرانه1.4 لیتری 4 سیلندر1.4 لیتری 4 سیلندر
تنفستوربوشارژتوربوشارژ
قدرت150 اسب بخار150 اسب بخار
گشتاور250 نیوتن متر250 نیوتن متر
گیربکس6 سرعته دستی6 سرعته دستی
محور محرکجلوجلو
شتاب صفرتاصد8.2 ثانیه8.2 ثانیه
مسافت 400 متر15.8 ثانیه16.1 ثانیه
حداکثر سرعت220 کیلومتر/ساعت210 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت4.6 لیتر (ترکیبی)5.5 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک50 لیتر60 لیتر
وزن1230 کیلوگرم1290 کیلوگرم
طول4.31 متر4.35 متر
فاصلهٔ محوری2.63 متر2.63 متر
حجم صندوق بار380 لیتر350 لیتر
قیمت پایه21,380 پوند19,620 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید

[ad_2]
pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید