۲۰۱۸-Ferrari-GTC4Lusso-T-105.jpg

[ad_1]

فراری گزینه‌های شخصی سازی فراوانی را پیش روی مشتریانش قرار می‌دهد، اما فلسفه‌ی « انتخاب با شماست» عموما در مورد پیشرانه‌ها صدق نمی‌کند و این همان چیزی است که هنگام معرفی GTC4Lusso T با آن مواجه شدیم. فراری یک پیشرانه V-8 تویین توربو را به جای نمونه 12 سیلندر تنفس طبیعی، برای این خودرو تدارک دیده است.

فراری GT4Lusso T
فراری GTC4Lusso نمونه متحول شده مدل FF محسوب می‌شود. فراری با تولید مدل FF در سال 2012، یک خودروی چهار نفره مجهز به سیستم چهارچرخ محرک با استایل طراحی شوتینگ بریک را به دنیا معرفی کرد. لوسو تی که در کنار لوسو به فروش خواهد رسید، از پیشرانه 3.9 لیتری V-8 که پیش‌تر در فراری پورتوفینو و با اندکی تغییر در 488GTB استفاده شده، نیرو می‌گیرد.

فراری GT4Lusso T
علاوه بر تغییر پیشرانه، سیستم چهار چرخ محرک خودروی 12 سیلندر نیز با یک نمونه سبکتر و ساده‌تر دیفرانسیل عقب، جایگزین شده است. طبق ادعای شرکت فراری، مجموع این دو تغییر موجب کاهش وزن خودرو تا حدود 55 کیلوگرم شده است. به دلیل آنکه این کاهش وزن در بخش جلوی خودرو روی داده است، نسبت توزیع وزن در بخش عقب، از 53 به 54 درصد افزایش یافته است.

پیوند قلب

پیشرانه V-8، قلب این موجود تند و تیز است. در قیاس با نمونه قبلی، تغییراتی نظیر: کورس پیستون کوتاهتر، میل لنگ فلت- پلین، استفاده از پیستون های متفاوت، هواکشهای اصلاح شده، اینترکولرها و اگزوز جدید را به خود دیده است. نهایت توان خروجی آن برابر 602 اسب بخار در دور موتور 7500rpm است که مابین 591 اسب بخار پورتوفینو و 661 اسب 488gtb قرار می‌گیرد. گشتاور تولیدی توسط هر سه مورد یکسان بوده و رقم 761 نیوتن-متر را نشان می‌دهد. نمونه 12 سیلندر معادل 78 اسب بخار توانمندتر بوده اما 61 نیوتن-متر گشتاور کمتری تولید می‌نماید. فراری ادعا می‌کند که تنها 0.1 ثانیه اختلاف میان رکوردهای 0 تا 100 ثبت شده برای دو پیشرانه هشت و 12 سیلندر دیده می‌شود؛ 3.5 در برابر 3.4 ثانیه. در عین حال حداکثر سرعت مدل هشت سیلندر 320 کیلومتربرساعت اعلام شده است که 15 واحد از برادر 12تایی خود کندتر است.

صدای گوش نواز

برخی تحولات درونی مانند میل لنگ فلت پلین و خروجی‌های منیفولد اگزوز به طول یکسان، طبق گفته فراری دو عنصر کلیدی در ایجاد صدای شیون گونه این اتومبیل هستند. با عبور نشانگر دور موتور از 5000 و رسیدن به منطقه ممنوعه 8000rpm، این صدای خاص به گوش خواهد رسید. پایین‌تر از این محدوده، میزان صدای اگزوز انصافا کم بوده و در سطحی معمولی قرار دارد.
برای دستیابی به حال و هوای اسپرت‌تر در این خودرو، فراری سامانه الکتریکی کنترل کمک‌فنرها و سیستم چهارچرخ فرمان‌پذیر را مجددا برنامه‌ریزی نموده است.


با سوار شدن در این خودرو پی به راحتی آن خواهید برد. کمک فنرهای مغناطیسی، عملیات جذب ضربات ناشی از ناهمواری‌های مسیر به ویژه در جاده سنگ فرش را به خوبی انجام می‌دهند. تغییر حالت از کامفورت به اسپرت، تاثیر اندکی بر راحتی سواری خواهد داشت.

مجموعه فرمان، سریع و سبک عمل می‌کند و غربیلک فرمان در دامنه حرکتی خود 2.3 مرتبه می‌چرخد.
در سر پیچ‌ها می‌توانید به لوسو تی اعتماد کنید، چرا که نمایش متعادل و باثباتی از خود بروز می‌دهد و ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ آن، هرجا که بخواهید شما را از ادامه مسیر بازخواهند داشت.

کابین

همان‌گونه که درخور شأن یک GT است، لوسو تی از یک کابین راحت و باکیفیت برخوردار است. صندلی راننده به خوبی پایین تنه را پشتیبانی می‌نماید. دید کافی از درون کابین، برای اشراف بر اتفاقات بیرونی وجود دارد و سقف شیشه‌ای پانوراما داخل کابین را پرنورتر کرده است. روکش چرمی گران‌قیمت، تقریبا همه چیز را فراگرفته است. یک تاکومتر بزرگ با غرور در روبروی راننده جا خوش کرده و یک نشانگر دیجیتال کوچک نیز در دل آن قرار دارد که حالت دنده را به راننده نمایش می‌دهد. در دو طرف این تاکومتر، دو صفحه نمایشگر دیگر وجود دارند که سایر اطلاعات از قبیل سرعت، دما و میزان سوخت را برای راننده به نمایش می‌گذارند. صفحه نمایشگر لمسی 10.3 اینچی در میانه داشبورد خودنمایی می‌کند و با پرداخت 3900 دلار دیگر می‌توانید از مزایای اپل کارپلی بهره‌مند شوید. غربیلک فرمان به سبک انواع مورد استفاده در خودروهای فرمول یک طراحی شده و دکمه‌های مختلفی همچون دکمه استارت بر روی آن قرار داده شده‌اند. پدل شیفترهای فیبر کربنی پشت آن نیز بسیار دوست داشتنی هستند. همچنین وجود یک نمایشگر 8.8 اینچی در سمت سرنشین باعث شده تا اطلاعات مختلف نظیر میزان سرعت، نقشه مسیر و غیره، برای او نیز نمایش داده شود و بتواند نقش کمک راننده را ایفا نماید.


فضای سرنشینان عقب نیز به نسبت فراری FF بیشتر شده و یک فرد 185 سانتیمتری می‌تواند در صندلی عقب بنشیند، البته مجال چندانی برای تکان خوردن و راحت بودن نخواهد داشت. صندلی‌های عقب راحت بوده و برای افرایش فضای حمل بار می‌توان آنها را خواباند.

ایستگاه پایانی

رانندگی با این خودرو شما را به طور فعالانه ای درگیر می‌کند، چراکه خبری از هیچ گونه فناوری خودران در این GT نیست؛ نه‌ نگهدارنده بین خطوط، نه‌ ترمز اضطراری و نه حتی کروز کنترل تطبیق پذیر. فقط خود شما هستید و فراری GTC4LussoT. این فراری همان خودرویی است که از رانندگی با آن لذت خواهید برد، اما آیا V-12 بیشتر خوشایند شماست؟ پس باید ببینید که پرداخت 40هزار دلار بیشتر ارزشش را دارد یا نه؟ البته در رنج قیمت 300هزار دلار، شاید این مورد چندان مسئله جدی نباشد. در ضمن مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز برابر 13.8 لیتر بر صد کیلومتر است که نسبت به نمونه 12 سیلندر، در حدود 4 لیتر کمتر سوخت می‌نوشد.

فراری GTC4LussoT خودروی تحسین برانگیزی است اما شاید نمونه 12 سیلندر، بیشتر بتواند هیجان درونی‌تان را برانگیخته نماید.

منبع: caranddriver

[ad_2]
pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید