چه کسی میگوید درگ ها همیشه باید بین دو خودروی مشابه حاضر در یک کلاس خودرویی برگزار شوند؟ فردی که این سخن را میگوید قطعاً Carwow نیست! پس از درگ عجیب و جالب بامو M760Li و اشکودا ساپرب، دستاندرکاران این نشریه بریتانیایی دوباره با درگی عجیب و جذاب بازگشتهاند. هیولای لوکس باواریایی در یک طرف میدان بوده و در طرف دیگر حریفی قرار دارد که لاستیکهای آن با BMW همخوانی ندارد! بله طرف دیگر مسابقه یک موتورسیکلت است که نمونهای عادی نبوده زیرا محصول مخوف دوکاتی یعنی پانیگل V4 S میباشد.
M760Li شاید از نظر سیلندرها سه برابر دوکاتی باشد اما وزن دو تنی در برابر پانیگل V4 سبکوزن کار سختی پیش رو خواهد داشت. در واقع سدان فول سایز BMW دقیقا 2326 کیلوگرم وزن داشته درحالیکه اولین موتورسیکلت 4 سیلندر تولید انبوه دوکاتی تنها 198 کیلوگرم وزن دارد.
البته M760Li در این مسابقه درگ هیچ شانسی در برابر پانیگل نخواهد داشت با این وجود ما از برخی جنبههای این درگ از جمله شروع آن به وجد میآییم زیرا BMW کمی جلو میافتد. شایان ذکر است زمان لانچ موتورسیکلت از حالت ایده آل فاصله بسیاری دارد.
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت سدان لوکس آلمانی برابر با 3.7 ثانیه بوده درحالیکه این زمان در دوکاتی نیم ثانیه بهبود مییابد. سری 7 پرچمدار مسافت 400 متر را نیز در 11.3 ثانیه طی میکند که 1.2 ثانیه کندتر از حریف دو چرخ میباشد.
خب بد نیست نگاهی هم به قلب تپنده دوکاتی پانیگل V4 S بیندازیم. پیشرانه 4 سیلندر 1.1 لیتری این موتورسیکلت قدرت 214 اسب بخاری را در دور 13 هزار و گشتاور 124 نیوتون متری را در دور 10 هزار ارائه میکند. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که دوکاتی نسخه قویتری از این موتورسیکلت را با نام V4 اسپشیال با اگزوز تیتانیومی Akrapovic عرضه میکند. از طرف دیگر موشک لوکس بامو نیز پیشرانه 12 سیلندر 6.6 لیتری بای توربو با خروجی 601 اسبی و گشتاور 800 نیوتون متری داشته که احتمال بازنشسته شدن آن در اروپا به دلیل قوانین محدود کننده آلایندگی جدید وجود دارد.
Bilin
pedal