Periscope7

هنوز چند دقیقه ای به ساعت ۱۱ صبح سه شنبه باقی مانده و «کیوان بیک پور» به همراه یکی از مهندسان شرکت اش به نام «آرون واسرمن» (Aaron Wasserman) در دفتر اصلی «پریسکوپ» و اتاق کنفرانس، آماده می شوند تا در مورد تغییرات تازه پریسکوپ، پریسکوپ کنند.

می خواهند در مورد این موضوع صحبت کنند که حالا اپلیکیشن iOS توییتر به کاربران اجازه می دهد بتوانند از سرویس پریسکوپ نیز در میان توییت ها استفاده کنند.

واسرمن قبل از اینکه کارش را آغاز کند، موبایلش را به حالت Airplane می برد تا کسی نتواند با او تماس بگیرد. خودش می گوید هر زمان که در پریسکوپ موضوع مهمی را به شکل ویدیویی استریم می کند، مادرش به او زنگ می زند. سپس واسرمن و بیک پور در مورد این بحث می کنند که آیا در زمان استریم، «اسکاچ» در اتاق حاضر باشد یا نه. به هر حال او در پریسکوب عنوان CCO را دارد.

3055495-inline-i-1-periscope-kayvon-beykpour-w600

اسکاچ، CCO در پریسکوپ

(توضیح مترجم: CCO مخفف Chief Commercial Officer به معنای مدیر ارشد بخش تجارت است اما در پریسکوپ، این عبارت در اصل مخفف Chief Canine Officer به معنای مدیر ارشد سگ ها ست.)

واسرمن می پرسد: این استریم را چقدر قرار است طول بکشد و بیک پور در پاسخ اش می گوید: هرچقدر که شد و حس طبیعی داشت.

لحظاتی بعد، استریم زنده آنها آغاز می شود و بیک پور موبایل ش (که در واقع استریم زنده ویدیویی با آن صورت می پذیرد) را به طرف میز کارکنان می برد و آنها را نشان می دهد. در همین بین می گوید: «همه خوش آمدید، کاربران پریسکوپ و توییتر. اینجا دفتر اصلی پریسکوپ در سان فرانسیسکو است.»

3055495-inline-i-2-periscope-kayvon-beykpour

مدیر عامل پریسکوپ، کیوان بیک پور هنگام استریم زنده ویدیویی اش ابتدا کارکنان خود را برای جهان به نمایش می گذارد.

بیک پور می گوید توییتر به شکل جهانی ۳۲۰ میلیون کاربر دارد و این تعداد، واقعا رقم بالاییست. در ژانویه ۲۰۱۵، پیش از اینکه پریسکوپ کار خودش را به عنوان یک اپلیکیشن آغاز کند، توییتر آن را خرید. در ماه آگوست گذشته مدیران این شرکت کوچک بیان کردند که اپلیکیشن آنها اکنون از ۱۰ میلیون کاربر برخوردار است و پس از آن خبری دیگری در این باره منتشر نکرده اند.

در این میان شاید تصور کنید که پریسکوپ برای افزایش کاربرانش به توییتر نیاز دارد اما اگر تفکر خود را برعکس کنید، احتمالا به پاسخ صحیح تری دست پیدا خواهید کرد. توییتر سال ها کاربرانش را در یک زندان جذاب و ۱۴۰ کارکتری قرار داده بود و حالا همین افراد می توانند با استفاده از ویژگی هایی که از طریق پریسکوپ به توییتر افزوده شده، به شکل زنده استریم ویدیویی داشته باشند.

جسیکا وریلی (Jessica Verrilli) معاون ارشد بخش توسعه تکنولوژی و استراتژی ها در توییتر می گوید: «توییتر کاربران را به هم نزدیک تر می کند و در سطح جهان نقش یک نبض دیجیتالی را دارد. حال، پریسکوپ به این سرویس افزوده شده تا این نبض دیجیتالی، به شکل ویدیویی قابل مشاهده باشد.»

رشد پریسکوپ قابل تحسین است و البته تعجبی هم ندارد؛ این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد تا زاویه دید لنز دوربین خود را با جهان به اشتراک بگذارند. حالا دیگر کاربران در سطح جهان، در یک روز معادل ۴۰ سال پخش زنده ی تلویزیونی مشاهده می کنند.

اما این موضوع هم نتوانسته بلندپروازی های موسسین این شرکت را پوشش دهد. پس از اینکه پریسکوپ کردن بیک پور به اتمام رسید و اخباری که می خواست را به دست کاربران رساند، می گوید:‌ «ما یک کمپانی به اشتراک گذاری ویدیوهای زنده را آغاز نکرده ایم تا در نهایت یک کمپانی به اشتراک گذاری ویدیوهای زنده داشته باشیم. شاید احمقانه به نظر برسد اما در نهایت می خواهیم به نقطه ای برسیم که بتوانیم به تجربه “دور نوردی” دست پیدا کنیم.»

ادامه دارد…

پریسکوپ بخش 2

Bilin

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید