audi-r8-v10-rws05.jpg

خبری نگران کننده و بد که از سوی نشریه اتومبیل منتشر شده نشان می‌دهد نفس آئودی R8 به شماره افتاده زیرا این خودروی تنفس طبیعی شاید سومین نسل خود را نبیند. به نظر می‌رسد آئودی به این نتیجه رسیده که R8 از نظر فروش عملکرد موفقی نداشته است و بهتر است تولید آن در پایان دهه میلادی جاری پایان یابد. بله ظاهراً R8 در سال 2020 و زمانی که نسل جدید لامبورگینی اوراکان معرفی خواهد شد بازنشسته می‌شود.


نه تنها نسخه عادی R8 تولید نخواهد شد بلکه ظاهراً آئودی اسپورت نیز از تولید R8 E-Tron دست خواهد کشید. اخبار بد همین‌جا خاتمه نمی‌پذیرند زیرا برنامه‌های مربوط به تولید سوپرکار دیگر کمپانی که با کد اسکورپیون شناخته می‌شود نیز کنار گذاشته می‌شود. ظاهراً قرار بود این خودرو به فرم نمونه‌ای سوپرلوکس با قدرت 1000 اسب بخاری باشد.

آئودی R8
بنا به گفته همین نشریه، پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری بای توربوی بکار رفته در RS5 کوپه و RS4 آوانت قدرت 470 اسبی خواهد داشت که تنها 20 اسب بخار بیشتر از پیشرانه فعلی این دو خودروست. به عنوان یادآوری باید گفت انتظار می‌رود همین پیشرانه در نسخه پایه R8 برای سال 2018 نیز استفاده شود.

آئودی R8
درحالی‌که این پیشرانه تقریباً در حالت قدرت کامل قرار دارد اما مهندسان آئودی با ترکیب آن با یک پیشرانه الکتریکی 114 اسبی قوای محرکه هیبریدی را توسعه داده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا مدل‌های ذکر شده از این تنظیمات استفاده خواهند کرد یا خیر.

آئودی R8
اما مدل‌های RS6 آوانت و RS7 اسپورت بک نیز پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری بای توربو را بدون الکتریکی سازی خواهند داشت. همچنین احتمال داده شده که RS7 از قوای محرکه پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid با قدرت 700 اسب بخار استفاده خواهد کرد. نسخه استاندارد RS7 قدرت 650 اسبی دارد.

اما پرچم‌دار بخش آئودی اسپورت خودروی RS Q8 خواهد بود که در سال 2020 تولید می‌شود. این خودرو از همان پیشرانه 8 سیلندر لامبورگینی اوروس با قدرت 650 اسبی استفاده خواهد کرد.

آئودی R8

نهایتاً اینکه ظاهراً آئودی محصول جدید خود بر پایه پورشه میشن E را خواهد ساخت که از آن به عنوان یک کواتروی مدرن و الکتریکی با 5 صندلی یاد شده است.

 

pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید