۱-car_photo_21457.jpg

ب‌ام‌و M5 E60 نه تنها به خاطر طراحی خود بلکه به لطف قوای محرکه دوست‌داشتنی همچنان محبوبیت بالایی نزد طرفداران دوآتشه این برند دارد.


این تنها نسخه از M5 است که با پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی عرضه شده و البته این قلب آهنین تنها برای M5 و برادر کوپه یعنی M5 طراحی شده است.


پیشرانه 10 سیلندر 5 لیتری این خودرو قدرت 507 اسب بخاری و گشتاور 520 نیوتون متری دارد و نیروی خود را از طریق گیربکس 7 سرعته دستی اتوماتیک شده به چرخ‌ها منتقل می‌کند. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که BMW گیربکس 6 سرعته دستی را برای بازار آمریکا ارائه کرده بود که البته تصمیمی عجیب نشان می‌داد زیرا گیربکس‌های اتوماتیک در آمریکا محبوب‌تر هستند.

ب‌ام‌و M5 و لامبورگینی گالاردو
حتی در مقایسه با استانداردهای امروزی هم M5 E60 پرفورمنس احساس‌برانگیزی دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو تنها در 4.7 ثانیه ثبت شده و سقف سرعت محدود شده 250 کیلومتر در ساعتی دارد؛ و همه این‌ها برای خودرویی هستند که وزن خالص آن بیش از 1800 کیلوگرم می‌باشد.


خب کمی هم از کشور آلمان فاصله گرفته و به مهد هنر یعنی ایتالیا برویم! دیگر خودروی 10 سیلندر مورد بحث ما لامبورگینی گالاردو است که در نسخه LP560-4 خود قلب آهنین 5.2 لیتری با قدرت 560 اسب بخاری و گشتاور 540 نیوتون متری داشته و قطعاً خودروی قدرتمندتری است.


واضح است که این خودرو سریع‌تر بوده و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو به 325 کیلومتر در ساعت می‌رسد. گالاردو LP560-4 برخلاف M5 دیفرانسیل عقب از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد.


خب با این تفاسیر، کدام‌یک از این دو خودروی توانا در مسابقه درگ برنده می‌شوند؟ پاسخ این سؤال را با تماشای ویدئوی زیرا خواهیم فهمید.

اگر مقایسه این دو خودرو کمی غیرمنصفانه به نظر می‌رسد باید بگوییم که ب‌ام‌و M5 مورد بحث دارای ECU تیون شده و سیستم اگزوز جدیدی است که خب اوضاع را کمی بهتر می‌کند. آیا این تغییرات برای شاخ‌به‌شاخ شدن مناسب با گالاردو کافی هستند؟ با یکدیگر این ویدئوی جذاب را به تماشا می‌نشینیم!

pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید