۲۳۵۲۹
تلگرام یا اینستاگرام

بیایید در تلگرام و اینستاگرام نحوه دنبال کردن یک صفحه (کانال) را یکسان فرض کنیم. در تلگرام بحث و تبادل‌نظر در خصوص کانال (صفحه) وجود ندارد، تنها آماری که تلگرام برای فعالیت‌های تبلیغاتی می‌دهد، عدد تعداد دفعات دیده شدن پست‌هاست که این عدد با توجه به پشت سر هم بودن پست‌ها معیار خوبی برای سنجش نیست.باBilin(اخبار فناوری)همراه باشید.

حال‌آنکه اینستاگرام این امکان را در خود دارد که افراد بتوانند برای صفحه موردنظرشان کامنت و یا لایک بگذارند. همین مسئله تعاملی بودن اینستاگرام سبب شده که سنجش فعالیت‌های تبلیغاتی بهتر صورت بگیرد و بازخوردها صریح‌تر باشند. برای شرکت هایی که اهداف خاص دارند اینستگرام این قابلیت را دارد که با بررسی پروفایل افراد،کوهی از اطلاعات را به شرکت‌ها می‌دهد، حال‌آنکه پروفایل تلگرام هیچ اطلاعاتی را برای تفسیر در اختیار شرکت‌ها قرار نمی‌دهد. با بررسی پروفایل‌ها ، شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند، مشتریان و دنبال کنندگان ویژه خود را پیدا کنند و بر روی ذائقه آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. درحالی‌که تلگرام این قابلیت را ندارد و نمی‌توان به سراغ افراد و جامعه‌ی هدف رفت. درواقع تلگرام از منطق “پخش‌کن و دعا کن تا دیده شوی”(spry and pry) پیروی می‌کند، منطقی که تنها شما را امیدوار به دیده شدن تبلیغتان نگه‌می‌دارد.

مطالب خواندنی : ترفند های بازاریابی اینترنتی

تلگرام یا اینستاگرام
تلگرام یا اینستاگرام

دست‌های پشت پرده همه‌چیز را معین می‌کنند!

همان‌طور که همگان می‌دانند اینستاگرام جزو دارایی‌های فیس‌بوک به شمار می‌رود، فیس‌بوک در این سالیان نشان داده است که برای فعالین اقتصادی در شبکه‌هایش همواره امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته است،اما در مقابل تلگرام توسط یک شرکت روسی اداره می‌شود که مصرف‌کنندگان برایش تفاوتی ندارند و بستر خاصی برای فعالین اقتصادی طراحی نکرده است. البته که به‌روزرسانی مداوم و مرتب آن‌ها را نباید نادیده گرفت، اما تاکنون خبری از داشبورد و یا امکان خاصی که برای فعالین اقتصادی باشد از طرف این شرکت مخابره نشده است. چالش‌های پیش روی تلگرام برای فعالیت در ایران بسیار زیاد است، اما به‌سادگی نمی‌توان از جمعیت چهار برابری آن نسبت به اینستاگرام چشم پوشید و در آن تبلیغات نکرد.

هر دوی این شبکه‌ها در ایران شبکه‌های قدرتمندی هستند اما تبلیغات باید با در نظر گرفتن تفاوت‌های ظاهری و ماهوی آن‌ها باشد در این صورت است که تبلیغات مؤثر واقع می‌شوند. برنامه داشتن برای هرکدام لازم و ضروری است و بدون برنامه در هیچ شبکه اجتماعی تبلیغات فایده ندارد، البته همان‌طور که گفته شد باید برنامه متناسب با شبکه اجتماعی تدوین بشود.

 

موضوعاتی که در دسته بازاریابی تحت پوشش قرار داده میشود
بازاریابی اینترنتی . مدیریت ارتباط با مشتری . رسانه های اجتماعی و تبلیغات

Bilin
modiriran

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here