Car-vs-Scooter-CRASH-Test-2.jpg

C1 که در سال ۲۰۰۰ به بازار معرفی شده، یک اسکوتر سرپوشیده است که توسط «برتونه» برای ب‌ام‌و طراحی شده است. با توجه به  پیشرفت‌هایی که اسکوترها تا آن زمان داشتند، C1 اسکوتر فوق‌العاده‌ای محسوب نمی‌شد. با این وجود، به رانندگان خود این اجازه را می‌داد که  بدون قرار دادن کلاه ایمنی، تردد کنند. برای گروه کوچکی از مردم، نشستن بر روی یک صندلی نرمال با حالت قرار گرفتن «پاها در جلو» و بدون هیچ‌گونه مانع خاص در میدان دید، به قرار گرفتن در پشت فرمان C1 با ارتفاع بالای مرکز ثقل، نسبت ناامید کننده قدرت به وزن و یک سواری لرزان می‌ارزید.


ب‌ام‌و بعد از ۲ سال، این موتورسیکلت کم‌فروش را از خط تولید کنار گذاشت. امّا C1 قبل از اینکه قدم به عرصه بازار بگذارد، می‌بایستی آزمایش‌های گسترده‌ای را در زمینه تصادف طی می‌کرد تا هر گونه نگرانی را در هنگام وقوع حادثه احتمالی برطرف کند.

مطالب خواندنی : پرینت سه‌بعدی خودرو بنا به سفارش مشتریان!


این فرآیند حتی شامل لباس پوشیدن یکی از کارکنان ب‌ام‌و می‌شد تا آزمایش C1 یک مرحله فراتر برود. هیچکدام از کارکنان دوست نداشت که جای این شخص باشد.


C1 یک فریم مستحکم و صلب داشت که در عین حال، از مصالح سبک ساخته شده بود. فوم‌های جاذب انرژی در بدنه کار گذاشته شده بودند و یک سلول محافظ از شانه‌ها و سر، زانوها و پاها حفاظت می‌کرد. همچنین این اسکوتر دارای کمربندهای ایمنی ۴ نقطه‌ای، گرم‌کن دسته‌های فرمان و آپشن ترمزهای ضدّ قفل برمبو بود.

نسخه الکتریکی ب ام و C1

نسخه الکتریکی ب ام و C1
امّا در هر صورت، C1 در بازار فروش با شکست روبرو شد.


در این ویدیو مشاهده می‌کنید که چگونه یک C1 در برخورد با یک E46، بدون پوشیدن کلاه ایمنی، جان سالم به در می‌برد.

Bilin
pedal

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here