به منظور تعیین بهترین شاسیبلند و پیکاپ تراک های سال 2018، برندگان سال 2017 به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا بهروزرسانی زیادی را تجربه کردهاند با یکدیگر مقایسه شدهاند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از 80 هزار دلار داشته و از 31 ژانویه سال 2018 برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفهای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شدهاند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدیای چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریتهای خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.
خودروهای معدودی میتوانند ویژگیهای خوب زیادی را یکجا داشته باشند و یکی از آنها آئودی Q7 است. در کلاس شاسی بلندهای میانسایز و لوکس، هیچ رقیبی به این خودرو نزدیک نمیشود. برخی رقبا عمده تمرکز خود را روی کاربردی بودن گذاشته و برخی نیز به پرفورمنس فکر میکنند. مورد مشترک بین آنها قربانی کردن یک فاکتور برای دستیابی به ویژگیای دیگر است.
آئودی اینگونه نبوده و دست مردم را باز گذاشته است. پیشرانه 4 سیلندر توربوی 252 اسب بخاری بصورت استاندارد وجود داشته و البته قدرت آن نسبت به وزن خودرو چربش بیشتری دارد. پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار Q7 که قدرت 333 اسبی دارد بدون زحمت این شاسیبلند را در 6 ثانیه از زمین کنده و به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرساند که از این حیث در رتبههای بالای کلاس قرار میگیرد. ظرفیت یدک کشی این شاسیبلند نیز بسته به مدل انتخابی از 1999 تا 349 کیلوگرم متغیر است. تمامی نسخههای Q7 دارای سیستم چهار چرخ محرک میباشند.
در جادههای پر پیچ و خم که کراس اوورها راننده را ناامید میکنند، Q7 با خوی قهرمانی خود را متمایز نشان میدهد. این خودرو که از فنرهای فولادی یا بصورت سفارشی از فنرهای بادی استفاده میکند تکانهای بدنه محدودی داشته و فرمان دقیق آن با سواری لذتبخش در بزرگراهها ترکیب شده است. شاسی نیز رضایتبخش هندلینگ ممکن را فراهم آورده و در سر پیچها نیز بهترین چسبندگی را دارد. رقبای اصلی Q7 یعنی ب ام و X5 M، مرسدس-ای ام جی GLE63 و پورشه کاین هزینه بیشتری داشته و از نسخههای لوکس ردهبالا محسوب میشوند. با این وجود آئودی سواری استثناییای داشته و با شناوری خاصی که در یک محصول لوکس دیده میشود ناهمواریها را پشت سر میگذارد.
تکمیل کننده این سختافزار عالی بدنهای با طراحی مدرن و لوکس است. ولوو XC90 اگرچه فضای بار بیشتر و صندلیهای ردیف دوم و سوم با قابلیت تاشوندگی داشته اما در دیگر فاکتورها Q7 تطبیقپذیرتر است. فضاسازی صندلیهای ردیف دوم آئودی درجهیک بوده و به گونهای طراحی شدهاند که دسترسی به صندلیهای ردیف سوم به آسانی صورت میگیرد. البته باید گفت این صندلیها بیشتر برای کودکان و استفاده موقت مناسب بوده و افرادی که میخواهند همیشه 7 نفر را حمل کنند بهتر است به دنبال یک شاسیبلند فول سایز یا یک مینی ون باشند.
خودروهای معدودی یارای رقابت با کابین آئودی Q7 را دارند. در جای جای این کابین متریال نرم و با کیفیت به چشم میخورند. مدل پایه نیز دارای ویژگیهای اشرافی بوده و در صورت سفارش نسخههای گرانتر شاهد افزایش فوقالعاده تجهیزات و خوبیهای این کابین خواهید بود. در تریم های بالاتر شاهد کاکیپت مجازیای خواهید بود که جایگزین پشت آمپرهای آنالوگ شده و هر چیزی را میتواند نشان دهد.
آئودی Q7 یک خودروی لوکس، دینامیک و بسیار باکیفیت بوده و دقیقاً تمامی چیزهایی که یک شاسیبلند میانسایز لوکس باید داشته باشد را ارائه میکند.
مشخصات آئودی Q7
- نوع خودرو: پیشرانه در جلو، سیستم چهار چرخ محرک، 7 نفره، چهار درب هاچبک
- قیمت پایه: 50875 تا 57375 دلار
- پیشرانهها: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی 252 اسب بخاری، 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار 333 اسب بخاری
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دستی
- وزن خالص: 2177 تا 2313 کیلوگرم
- شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 6 تا 7 ثانیه
- مسافت 400 متر: 14.5 تا 15.4 ثانیه
- حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 12.3/9.4/11.2
Bilin
pedal