Bloodhound-SSC.jpg

قوانین فیزیک کاملاً‌ در نقطه مقابل بلادهوند SSC هستند، امّا این موضوع باعث نشده که دست‌اندرکاران این ابرماشین، دست از تلاش بردارند.

Bloodhound SSC
یکی از حقایق فیزیکی که پایه و اساس کارخانه‌های سازنده تایر را در طول سال‌ها تشکیل داده، این است که اجسامی که چرخش دارند، در حالت چرخش به وزن آنها اضافه می‌شود. امّا چگونه باید تایری با دوام ساخت که بتواند سرعت‌های فوق‌العاده را تحمّل کند؟ آن هم زمانی که با افزایش سرعت خودرو، به وزن خودِ تایر اضافه می‌شود.

این مسئله سازندگان هایپرکارهایی مانند بوگاتی شیرون و مخصوصاً تیم سازنده خودروی ویژه ثبت سرعت زمینی یک هزار مایل بر ساعت  را با چالش روبرو کرده است. در اینجا، از یک دیدگاه مهندسی واقعی، به این مسئله پرداخته شده است.

Bloodhound SSC
وزن اضافه ناشی از چرخش می‌تواند یک تأثیر جانبی مثبت نیز داشته باشد. به عنوان مثال، این وزن می‌تواند به منظور تولید گرانش مصنوعی در فضا استفاده شود. امّا در مورد تایرها، باید گفت که باید از روش‌های استاندارد به این موضوع ورود نمود.

خودروهای اسپورت که معمولاً‌ با معیارهای حضور در خیابان‌های شهری ساخته می‌شوند، به تایرهای لاستیکی نیاز خواهند داشت. با این حال، وقتی خودروی شما بلادهوند SSC ، یعنی موشکی که به منظور ثبت رکورد سرعت در خشکی ساخته شده، باشد، نیازی به نگرانی در مورد چیزی غیر از رانندگی در مسیر مستقیم و توقف در انتهای آن، نخواهید داشت. این به معنای آن است که باید از تایرهای فلزی در این مورد کمک گرفت.

Bloodhound SSC
جنس فلز می‌تواند موجب توزیع بهتر وزن شود. امّا وقتی در مورد سرعت‌های بسیار بالا صحبت می‌کنید، تایرهای شما باید به گونه‌ای با وزن سبک ساخته شوند که نیروی اینرسی داخلی آنها کمینه شود. همچنین تایرها می‌بایست مقاومت بالایی داشته باشند و بنابراین، فیبر کربن نمی‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. ماده‌ای مانند  «آلومینیوم پِرِسی ویژه عملیات فضایی» چیزی است که به آن نیاز دارید و بلادهوند SSC نیز قرار است از این ماده برای تایرهایش در ثبت رکورد استفاده کند.

 

pedal

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here