carlos-ghosn-drives-infiniti-q50-autonomous-prototype4.jpg

اتحاد رنو-نیسان هم‌اکنون با عرضه محصولاتی از نیسان، اینفینتی و میتسوبیشی حضور قدرتمندی در بازار خودروی آمریکا دارد. البته انتظار نمی‌رود محصولاتی با برند رنو به این زودی‌ها وارد بازار آمریکا شوند زیرا سخنان جدید کارلوس گوسن این نظریه را تأیید می‌کند.


گوسن در خلال مصاحبه با اتوموتیونیوز درباره حضور برند رنو در آمریکا گفت:

هم‌اکنون به این کار فکر نمی‌کنم. در برنامه میان‌مدت ما فرصتی برای حضور رنو در آمریکا دیده نشده است. ورود به آمریکا و فروش خودرو به تعداد کم کار آسانی است. شما باید استراتژی واقعی تولید و بازاریابی داشته باشید. ایالات‌متحده یک بازار بسیار رقابتی است.


گوسن بجای ورود به آمریکا روی بازار رو به رشد آسیا تمرکز خواهد داشت و هدف اصلی آن فروش 14 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان تا پایان سال 2022 است.


گوسن تصریح کرد:

بخش اعظم فروش ما به چین مربوط خواهد بود. همان‌گونه که می‌دانید نیسان در حال اتخاذ استراتژی تولید خود در چین بوده و رنو و میتسوبیشی نیز رشد مناسبی در این بازار دارند.

گوسن تلاش دارد با استفاده مشترک از 4 پلتفرم در بین سه برند متحد خودروسازی جهان خودروهای رنو، نیسان و میتسوبیشی را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک سازد. همچنین قوای محرکه سه‌چهارم محصولات این سه کمپانی با یکدیگر مشترک خواهند بود.


اتحاد رنو-نیسان از ژانویه تا ژوئن سال 2017 بزرگ‌ترین خودروساز جهان بوده و بیش از 5.2 میلیون دستگاه خودرو در این بازه زمانی فروخته است که حدود 400 هزار دستگاه بیشتر از فولکس‌واگن و 600 هزار دستگاه بیشتر از تویوتا می‌باشد.

رقیب فرانسوی رنو یعنی پژو-سیتروئن نیز فرایند سخت ورود به بازار آمریکا را شروع کرده است. برای مثال، این کمپانی مدیر اجرایی خود در آمریکا را معرفی کرده است. همچنین برنامه اشتراک خودرو و دوچرخه این گروه خودروسازی نیز در سیاتل و واشنگتن عرضه شده است.

Renault Badge
پژو در سال 1991 بازار آمریکا را ترک کرد و سیتروئن نیز از دهه 70 میلادی تاکنون در این بازار غایب بوده است.

pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید