اریک بولیر اظهار کرد در ابتدای فصل 2017، وقتی در تستهای پیشفصل برای سومین سال پیاپی مشکلات موتورهای هوندا آشکار شد، ترسیدیم کارکنان مکلارن را ترک کنند.
هوندا برای فصل 2017 طراحی پیشرانه را اصلاح کرد، اما اشکال در سستم روغن پیشرانه در تستهای اولیه تنها آغاز سلسله مشکلاتی بود که فصل 2017 را برای آنها به یکی از بدترین فصلهای تاریخ فرمول یک تبدیل کرد.
آنجا بود که اریک بولیر، مدیر مسابقهای مکلارن متوجه شروع سومین فصل سخت همکاری با هوندا شد. او در این زمان نگران روحیهی تیم بود. او در مصاحبه با رسانهی رسمی فرمول یک گفت:
من به مدیران صحبت کردم، دادهها و اطلاعات را به آنها نشان دادم و گفتم نمیتوانیم یک سال دیگر هم به همین منوال ادامه دهیم. ما سال اول سختی با هوندا داشتیم، سال دوم هم سخت بود. در سال سوم منتظر پیشرفتهای هوندا بودیم تا به آن جایی که لایق هستیم برسیم، اما تست بارسلونا به ما نشان داد که بسیار عقبتر از جایگاه اصلی خود خواهیم ایستاد.
ما تیم جدید و بسیار خوبی داشتیم. تیمی که عادت به برد داشتند و اینکه ما قادر به برد نبودیم خطرناک بود. ما ترسیدیم که کارکنان تیم را ترک کنند اما در انتهای فصل همه در تیم بودند.
مکلارن و هوندا بالاخره راه خود را در انتهای فصل 2017 از هم جدا کردند. حال مکلارن با شاسی که عملکرد عالی خود را در این فصل نشان داد، امید بسیاری به فصل 2018 و موتورهای رنو دارد.
وقتی به عملکرد ما در 2017 نگاه کنید، عملکرد عالی شاسی مکلارن را میبینید و این نوید بازگشت ما به سکو در 2018 را میدهد. این پاداش بزرگی برای من است. ما در این شرایط سخت به این دستاورد رسیدیم. حال بعد از سه فصل ناکامی تیم ما بسیار متحد است؛ در این سالها کسی تیم را ترک نکرد، زیرا همه باور داشتند که به جایگاه اصلی خود باز خواهیم گشت.
از طرفی توتو ولف، رئیس تیم مرسدس در مورد همکاری مکلارن و رنو گفت:
نباید هیچ تیم را دستکم بگیریم. مشتاقم عملکرد مکلارن-رنو را ببینم. کسی را از رقابت خارج نمیدانم. قوانین نیز تغییر چندانی نکرده پس همه پیشرفت خواهند کرد و فصلی بسیار رقابتی خواهیم داشت.
همچنین ولف در مصاحبه با رسانهی رسمی فرمول یک گفت:
فکر میکردم رقابت فصل بعد بین مرسدس، فراری و ردبول باشد. اما با این شرایط ممکن است مکلارن-رنو نیز به بازی وارد شود. این رقابت برای تماشاگران بسیار خوشایند خواهد بود.
pedal