EMP2-Efficient-Modular-Platform-8.jpg

ازآنجایی‌که در حال حاضر، پلت فرم EMP2 گستره بیشتری در ساخته‌های نوین پژو-سیتروئن دارد، لذا در ابتدا از این سازه آغاز می‌کنیم.

پلت فرم EMP2

پلت فرم EMP2 (Efficient Modular Platform) از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین سازه‌های کمپانی پژو – سیتروئن محسوب می‌شود که از سال 2013 میلادی وارد خطوط تولید این مجموعه کهنه‌کار فرانسوی شد. این پلت فرم جانشینی برای پلت‌فرم‌های قدیمی‌تر PF2 و PF3 به شمار می‌آید.


پلت فرم EMP2 به نحو شایان توجهی مقیاس‌پذیر بوده و از آن می‌توان در ساخت و تولید مدل‌های متفاوت خودرو اعم از کوچک، متوسط و بزرگ بهره برد. این پلت فرم همچنین برای خودروهای بلندقامت نیز کاربرد وسیعی دارد و با انواع مختلف سیستم تعلیق از چند عضوی گرفته تا محور پیچشی سازگار و هماهنگ است. در قیاس با پلت فرم قبلی PF2، این پلت فرم از کاهش وزنی به میزان 70 کیلوگرم سود می‌برد که دلیل عمده آن، کاربرد موادی چون فولاد با مقاومت بسیار بالا، آلیاژهای آلومینیم و منیزیم و متریال ترکیبی در آن دانست. کل هزینه‌ای که شرکت PSA برای توسعه این پلت فرم متحمل شده معادل 630 میلیون یورو بوده است. نخستین خودروهایی که بر روی این پلت فرم استقرار یافتند، عبارت بودند از: نسل دوم پژو 308 و نیز نسل دوم سیتروئن C4 پیکاسو.


اسامی خودروهایی که با این پلت فرم در شرکت PSA تکوین و توسعه یافته‌اند به شرح ذیل است:

ردیفنام خودروسال تولید
1نسل دوم پژو 3082013 تاکنون
2نسل دوم سیتروئن C4 پیکاسو2013 تاکنون
3نسل دوم پژو 4082014 تاکنون
4سیتروئن اسپیس تورر2016 تاکنون
5پژو تراولر2016 تاکنون
6تویوتا PROACE VERSO2016 تاکنون
7سیتروئن جامپی2016 تاکنون
8پژو اکسپرت2016 تاکنون
9تویوتا PROACE2016 تاکنون
10پژو 3008 نسل دوم2016 تاکنون
11پژو 5008 نسل دوم2017 تاکنون
12DS 7 CROSSBACK2018 به بعد
13سیتروئن C5 ایرکراس2018 به بعد
14اپل گرندلند X2018 به بعد
15سیتروئن برلینگو نسل سوم2018 به بعد
16پژو پارتنر نسل سوم2018 به بعد
17اپل COMBO E2018 به بعد

توضیح: بخش اعظم اجزای به‌کاررفته در پژو 3008 نسل دوم، پژو 5008 نسل دوم،DS7 CROSSBACK و اپل گرندلند X با یکدیگر مشترک است.

پلت فرم EMP1


پلت فرم EMP1 که از آن با نام پلت فرم مقیاس‌پذیر مشترک (Commom Modular Platform) و یا CMP هم نام برده می‌شود، یک پلت فرم جهانی برای محصولات ساب کامپکت کمپانی پژو – سیتروئن محسوب می‌شود که از سال آینده میلادی وارد چرخه تولید آن خواهد شد. خودروهایی که از این پلت فرم استفاده خواهند کرد عبارتند از: DS 3 CROSSBACK که از سال 2018 وارد بازار خواهد شد و همچنین نسل ششم اپل کورسا (CORSA F) که از سال 2020 وارد مدار تولید می‌شود. نسل دوم پژو 208 هم به احتمال زیاد از این سازه نوین بهره خواهد کرد.

 

pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید