Peugeot-2018-508-Carscoops-2.jpg

کمپانی فرانسوی پژو قطعاً برخی از خودروهای شاخص را در سال‌های اخیر عرضه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل‌های GTi رالی قهرمانی جهان و البته هاچبک 307 و سدان 407 اشاره کرد.


اگرچه نسل فعلی سدان میدسایز 508 خودروی بدی نیست اما بازار سدان های رده میانی اروپایی به سیلی از شاسی بلندها و کراس اوورها مواجه شده و بازار به برندهای لوکس‌تری چون آئودی و ب ام و روی خوش‌تری نشان داده است.

پژو فکر می‌کند با ارائه نسل جدید 508 می‌تواند آب رفته را به جوی بازگرداند. خب پس بیایید با هم نگاهی به مشخصات این سدان فرانسوی بیندازیم.

  • استایل روان فرانسوی


به منظور جذب هرچه بیشتر جوانان سدان جدید پژو دارای طراحی کوپه مانند و چهار درب خواهد بود. خب این طراحی به نظر آشناست زیرا پژو 508 جدید از کانسپت Exalt 2014 این خودروساز الهام خواهد گرفت که دارای نمایی صاف و روان، پروفایل شیشه‌های بدون فریم، پانل‌های درب عضلانی‌تر و بخش عقب خیزدار بوده است.

استایل جلو نیز گیرا خواهد بود و در آن شاهد چراغ‌های خاص با ورودی هوای بزرگ‌تر و جلوپنجره قدرتمند خواهیم بود. در بخش عقب انتظار می‌رود چراغ‌هایی سرتاسری با واحدهای ترمز LED عمودی یکپارچه گردد که یادآور چراغ‌های پشتی فورد موستانگ می‌باشد.


اگر فکر می‌کنید ظاهر خودرو زیباست باید بدانید که کابین حتی گیراتر خواهد بود. بهبودهای قابل‌توجهی نسبت به نسل فعلی 508 رخ خواهد داد و شاهد کابین آینده‌نگرانه‌تری خواهیم بود که بی‌شباهت به کراس اوور 5008 نخواهد بود.

کابین 508 جدید همچنین دارای تنظیمات i-Cockpit خواهد بود که شامل صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ و باکیفیت و نشان‌دهنده‌های دیجیتالی می‌باشد. استفاده از فرم بدنه لیفت بک مانند همانند آن چیزی که در اوپل اینسیگنیا و بیوک رگال دیده شده باعث افزایش فضای بار و کابین می‌شود.

  • زیر پوست خودرو


نسل جدید 508 بر پایه پلتفرم منعطف EMP2 ساخته شده و سبک‌تر، محکم‌تر و ایمن‌تر از نسل فعلی خواهد بود.

انتظار می‌رود قوای محرکه این خودرو با کراس اوور 5008 مشترک باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به نسخه 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینی و پیشرانه‌های 1.6 و 2 لیتری دیزلی اشاره کرد. قدرت پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک جدید به چرخ‌های جلو انتقال خواهد یافت. احتمالاً سیستم کنترل چسبندگی پیشرفته 5008 در سدان جدید 508 نیز وجود خواهد داشت. نسخه‌های هیبریدی این خودرو نیز ارائه خواهد شد و چند سال پس از معرفی مدل‌های مرسوم شاهد عرضه نسخه تمام الکتریکی 508 جدید خواهیم بود.

  • رقبای سخت در کلاسی رو به افول


مقابله با هجوم روز افزون شاسی بلندها و کراس اوورها به خودی خود وظیفه‌ای سخت است اما 508 باید با رقبای قوی در کلاسی که سهم بازارش کمتر هم می‌شود دست و پنجه نرم کند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به فورد موندئو، اوپل اینسیگنیا، مزدا 6، فولکس‌واگن پاسات و اشکودا ساپرب اشاره کرد.

نسل جدید پژو 508 در سال 2018 معرفی شده و فروش آن نیز اندکی بعدتر در اروپا و منطقه آسیا-اقیانوسیه آغاز خواهد شد.

pedal

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید