آئودی R8 فیس‌لیفت 2019

آئودی R8 همواره از هم‌قطاران خود جدا بوده است چراکه به طرز زیبایی سنتی عمل کرده است. درحالی‌که سایر رقبا از پیشرانه‌های کم‌حجم‌تر و کاراتر توربو استفاده کرده‌اند R8 همچنان به پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندری که کاملاً طبیعی نفس می‌کشد تکیه دارد.با Bilin(اخبار فناوری)همراه باشید.


به‌روزرسانی‌های R8 باعث شده‌اند این پیشرانه‌ی ۵٫۲ لیتری کمی پرتوان‌تر شود. همچنین علاوه بر بازنگری‌های ظاهری تغییرات مهندسی هم در این خودرو رخ داده‌اند.

مطالب خواندنی : معرفی فیس‌لیفت چری تیگو ۵x

جلوپنجره‌ی تک فریم آئودی هم‌اکنون پهن‌تر بوده و در ارتفاع پایین‌تری نصب شده است تا فضا برای طراحی سه حفره‌ی سنتی که اشاره‌ای ظریف به کواتروهای دهه ۸۰ میلادی دارد باز شود. در نمای عقب نیز شاهد طراحی جدید سپر و خروجی‌های اگزوز الهام گرفته از مدل مسابقه‌ای GT3 خواهید بود.


زیر بدنه‌ی بازنگری شده‌ی این سوپرکار پیشرانه‌ی استاندارد ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی برگرفته از لامبورگینی قرار گرفته که قدرت آن با افزایش ۳۰ واحدی به ۵۶۴ اسب بخار رسیده است. مدل قدیمی V10 پلاس نیز با نام پرفورمنس شناخته می‌شود و قدرت آن از ۶۰۲ به ۶۱۳ اسب بخار رسیده است. تمامی این بازنگری‌ها باعث شده‌اند هیولای آئودی تنها در عرض ۳٫۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.


تغییراتی در فنرها یا دامپرها اعمال نشده است. البته چیزی که جدید است آپشن میله‌های ضد غلطش آلومینیومی تقویت شده با فیبر کربن است که جای میله‌های فولادی را می‌گیرد و باعث کاهش ۲ کیلوگرمی وزن می‌شود.


فرمان نیز تیزتر بوده و سیستم الکتریکی-مکانیکی استاندارد بکار رفته در R8 فیس لیفت به‌طور قابل‌توجهی تیزتر و بااحساس‌تر می‌باشد. همچنین دینامیک خودرو نیز مخصوصاً در حالت پرفورمنس بهبود یافته است. این خودرو از ترمزهای سرامیکی بزرگ‌تر و لاستیک‌های میشلین پایلوت کاپ ۲ سود می‌برد.


به غیر از این‌ها تغییرات چندانی دیده نمی‌شود اما این به معنی ناقص بودن کار آئودی نیست. اگرچه نمی‌توان گفت سواری خودرو در جاده نسبت به قبل کاملاً تغییر کرده اما حضور ما در پیست آسکاری اسپانیا نشان داد به‌روزرسانی‌های صورت گرفته کمی به هیجان کار افزوده‌اند. قدرت بیشتر خودرو به چشم نمی‌آید اما این قلب آهنین ۱۰ سیلندر هنوز هم یک شاهکار است.

آئودی R8 به‌روز شده دارای قدرت بیشتر و سیستم فرمان بااحساس‌تری بوده و همه‌ی این‌ها زیر یک بدنه‌ی گیرا و باابهت جمع شده‌اند. این تغییرات تنها باعث افزایش جذابیت خودرویی شده‌اند که پیش از این نیز هیجان‌انگیز و خاص بوده است. شاید رقبایی همچون مک لارن و پورشه محصولی دینامیک‌تر را ارائه کنند اما R8 هنوز هم کاراکتر خاص و روش سنتی خودش را ارائه می‌کند.

مشخصات آئودی R8 V10 Performance S tronic

  • قیمت: ۱۴۱۲۰۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۱۰ سیلندر ۵٫۲ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۶۱۳ اسب بخار/۵۸۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳٫۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۳۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

Bilin
pedal

دیدگاه خود را در میان بگذارید

Please enter your comment!
Please enter your name here